Humennom sú železničné stanice dve. Nedávno zrekonštruovaná veľká je síce krásna, ale len niekoľko sto metrov ďalej na východ sa nachádza malá, ktorá je akoby od macochy.
Sťažností a kritiky zo strany cestujúcich pribúda, okrem iného kritizujú (ne)hygienu v interiéri čakárne, prespávajúcich bezdomovcov a opilcov, chýbajúce lavičky, poškodené zábradlie, neupravené príchody zo svahov na oboch stranách. Donedávna "vďaka" zlodejom hrozil úraz pri vchode do budovy, pretože "zberači železného šrotu" si prilepšili odpredajom kovových roštov na čistenie obuvi.
Na problémy okolo budovy malej stanice a ich riešeniu už viackrát upozornila humenská poslankyňa Mária Smutková. "Je to stále v katastrofálnom stave! Na tento problém som oficiálne upozornila na pôde mestského zastupiteľstva už vlani. Žiadala som nielen nápravu, ale aj písomnú odpoveď zodpovedných zo strany ŽSR. Písomnú odpoveď na niektoré pripomienky som už dostala. Prišla zo správy železničných tratí a stavieb Prešov, traťový obvod Humenné," vyjadrila sa poslankyňa.
Podľa našich informácií ŽSR niektoré závady, či pripomienky na malej stanici už odstránili. Poslankyňa Smutková záporne kývne hlavou: "Nové nátery na zábradliach železničiari previedli, lenže... Na niektorých miestach to už nie je ani zábradlie, ale iba poodtŕhané kusy železa. Asfaltový povrch pred budovou je aj naďalej porušený. Nerovnosti vyrovnali iba tzv. "šotolinou", ktorú už dažde na mnohých miestach vyplavili. Žiadala som nové lavičky, alebo aspoň dôkladnú opravu toho, čo niekedy lavičkami bolo. Choďte sa tam pozrieť! Dosky sú na mnohých miestach vytrhané. O hygiene v čakárni vedia najlepšie tí, ktorí cestujú cez túto stanicu pravidelne. Jednoducho malá železničná stanica vyzerá ako od macochy. Je to hanba nás všetkých. Niekoľko desiatok metrov ďalej začína mestská pešia zóna stačí však prejsť do okolia stanice a máte pocit, že ste v inom meste...," rozhorčuje sa Mária Smutková.
O stanovisko k problému sme požiadali hovorkyňu ŽSR Nelu Blaškovú. Podľa jej slov železničiari finančné prekrytie podobných investičných akcií kombinujú z Eurofondov a štátneho rozpočtu. "Vlastné zdroje podliehajú v našej spoločnosti prísnym pravidlám, teraz sa sústreďujeme skôr na havarijné stavy a rozpracované aktivity. Čo sa týka malej stanice v Humennom, budeme musieť počkať a uvidíme, aké bude ďalšie pokračovanie," povedala na záver.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín