štvrť totiž oddeľujú od zvyšku mesta desiatky koľají, patriace Železniciam SR. Na rozdiel od ostatných Trebišovčanov, sa tak ocitli v izolácii a majú až tri možnosti - porušiť zákon ilegálnym prechodom cez železničnú trať( a riskovať pokutu), použiť jediný legálny prechod (nadjazd pri vchode do mesta, ktorý už tri roky rekonštruujú a prechod cezeň je rizikom) alebo sa dostať do centra „skratkou" po vonkajšom obchvate, čo je pekných pár kilometrov.
Podľa mapy mesta sa tento problém týka ľudí, žijúcich na uliciach kpt. Nálepku, Jablonkovej, Kollárovej, Štúrovej, Tabakovej a Bottovej ako aj zamestnancov Vagónky Trebišov, a.s., firmy INICO, s.r.o. a vojakov z kasární na ulici kpt. Nálepku. Krátka exkurzia pozdĺž trate v tejto lokalite hovorí za všetko - pomedzi koľaje sú na piatich miestach „chodníky", široké dva - tri metre, dokazujúce, ktorú alternatívu si vybrali. „Tento problém už trvá roky, ale nikto sa oň nezaujíma - v tejto štvrti sú totiž väčšinou rodinné domy, kde žijú starší ľudia a zopár bytoviek. Všetci, aj vojaci z kasární, zamestnanci Vagónky a ostatní, ktorí sa potrebujú dostať do centra, už roky využívajú najjednoduchšiu cestu - cez železničnú trať, čím riskujú nielen život, ale aj pokutu. Mnohí ju už aj zaplatili," uviedol pre KORZÁR MUDr. Vladimír Borový, ktorý síce býva v meste, ale v spomínanej štvrti žije jeho mama.
Ako dodal, mnohokrát o tom hovoril s tunajšími obyvateľmi, ale napokon aj on uznal ich argumenty. „Majú ísť cez nadjazd, ktorý sa už tri roky rekonštruuje a nie sú tam poriadne chodníky? Alebo sa majú peši vybrať po vonkajšom obchvate do centra, čo je niekoľko kilometrov? Isté je, že ľudia bez auta v tejto štvrti jednoducho nemajú šancu. A tak vedome a systematicky porušujú zákon," podotkol MUDr. Borový. Podľa jeho slov kedysi obe časti mesta spájala cesta pre autá so závorou, ktorá slúžila najmä Vagónke a podchod, vedúci popod trať. „Žiaľ, cestu zrušili a podchod je v takom stave, že ani ja by som sa tadiaľ neopovážil prejsť cez deň, nieto ešte v noci," skonštatoval. Najviac ho zaráža, že o probléme vedia aj mestskí poslanci a magistrát, ale nič sa nedeje.
Na desiatky ľudí, chodiacich denne cez trať, si už zvykli aj železniční policajti. Ako nám povedal jeden z nich, mesačne udelia 40-50 pokút a väčšina z nich je práve za tento priestupok. „Dávame pokutu len 50 či 100 korún, lebo tých ľudí chápeme. Je to vlastne taký boj s veternými mlynmi - my im dáme pokutu a na druhý deň ich tam chytíme znovu. Žiaľ, je to aj nebezpečné, mnohí totiž prechádzajú cez stojace vagóny a neraz sa stalo, že takmer skončili pod kolesami vlaku," povedal.
O stanovisko sme požiadali viceprimátora mesta Pavla Flaugnattiho. Podľa jeho slov nie je pravda, že mesto sa o ľudí, bývajúcich v tejto štvrti, nezaujíma. „Vlani tento problém otvoril jeden z poslancov v rámci interpelácií a požiadal vedenie mesta, aby iniciovalo rokovania zo Železnicami SR," skonštatoval. Ako dodal, mesto ich aj začalo s tým, že najideálnejším riešením by bol most ponad trať. „Žiaľ, keď nám predstavitelia ŽSR vysvetlili, aké komplikované a drahé by to bolo, museli sme od toho upustiť. Mesto by muselo investovať milióny korún, čo sa nedá," priznal na záver viceprimátor.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín