dochádza k nehodám.
„Pomocou výpočtov sa stanovuje percento pravdepodobnosti, že na istom mieste dôjde k dopravnej nehode v okruhu 500 metrov. Z okresných dopravných inšpektorátov dostávame informácie o skutočnom počte nehôd v tom-ktorom roku. Na základe toho, o akú kategóriu cesty ide, či je v intraviláne alebo extraviláne, sa stanoví hranica, kedy sa úsek začína považovať za kritický," povedal. Ak dopravná nehodovosť na danom úseku prekročí túto hranicu, ide o kritický nehodový úsek a musí sa už riešiť. V tomto kontexte je dôležité aj to, či išlo o nehody s následkami, teda či počas nich niekto zomrel. Vo všeobecnosti platí, že v intraviláne sa len „krčia plechy", kým v extraviláne je to väčšinou aj s následkami.
Pokiaľ ide konkrétne o cestu II. triedy v extraviláne, čo je prípad Komárova, vo všeobecnosti tam ročne musí dôjsť k 6 nehodám so smrteľnými následkami viac rokov za sebou - až vtedy sa vyhodnotí ako kritický nehodový úsek.
Autor: lyv
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín