spoločnosťou Henkel Slovensko. Nadácia, známa predovšetkým podporou športových aktivít detí a mládeže, ním reaguje na varovania odborníkov, že problémom súčasnej mladej generácie je nesprávne využívanie voľného času. Podľa nich je v dôsledku nudy náchylná na vandalizmus, experimentovanie s alkoholom, fajčením, dokonca aj s nelegálnymi drogami.
„Jednou z možností, ako tomu zabrániť, je prevencia a preto obe spoločnosti vytvorili spomínaný program. Jeho cieľom je poskytnúť deťom alternatívu zmysluplného trávenia voľného času a prostredníctvom navrhnutých aktivít ich motivovať k jeho aktívnemu využívaniu. Grantový program vytvára aj priestor pre objavovanie, prípadne rozvoj mladých talentov v kultúrnej a umeleckej oblasti. Cez podporené projekty chceme 'dostať deti z ulice', motivovať ich, aby našli cestu k svojim záľubám alebo rozvíjali svoje nadanie," vysvetlila Soňa Filová z PR agentúry Interel, ktorá zabezpečuje propagáciu programu.
Zapojiť sa doň môžu všetky organizácie, fyzické osoby, združenia, základné a umelecké školy či centrá voľného času. Horná hranica žiadaného príspevku z grantového programu by nemala prekročiť 200-tisíc korún. Nadácia chce peniaze na financovanie programu získať aj prostredníctvom zbierky, ktorá sa bude realizovať v predajniach Jednota od 1. apríla do konca roka 2005. Henkel garantoval svoj minimálny podiel vo výške 1,5 milióna korún. „Program prebehne v troch fázach, pričom sa bude zohľadňovať aj regionalita. Výberová komisia bude pozostávať zo zástupcov oboch spoločností a jej čestnými členmi budú poslankyňa parlamentu, štátny tajomník ministerstva školstva, šéfredaktorka týždenníka Slovenka a detská psychologička. Z každého kraja vyberie minimálne jeden projekt," dodala Soňa Filová.
Prvá fáza programu začína už 1. apríla a končí 30. júna. Vyhlásenie víťazných projektov predpokladajú jeho iniciátori do 31. júla.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín