ktorú ponúkla v podmienkach verejnej súťaže, by bola privysoká. „Finančne by sme vykrývali šesťdesiat percent z ceny lístka. Ukázalo sa, že je to pre mesto priveľa," povedal primátor Marián Kníž.
V tomto roku samosprávy po prvýkrát uhrádzajú straty v mestskej doprave namiesto štátu. S dopravcom preto musia podpísať zmluvy o výkone prác vo verejnom záujme, v ktorých sa dohodnú na rozsahu liniek a spojov, výške dotácie aj zľavách pre vybrané kategórie cestujúcich. Snina nezačala rovno rokovať s humenskou SAD, ktorá zabezpečuje mestskú dopravu v meste v súčasnosti, ale vyhlásila verejnú súťaž. Tá by umožnila zistiť cenovú ponuku aj iných dopravných firiem a vybrať z nich najvýhodnejšiu.
V Snine potrebujú zabezpečiť dopravu na šiestich linkách, kľúčové sú pre mesto najmä školské spoje. Podľa Kníža sú podľa nových podmienok súťaže ochotní poskytnúť dopravcovi ročnú dotáciu vo výške 400-tisíc korún za predpokladu, že sa MHD v meste zachová v pôvodnom rozsahu. Pribudnúť by mal ďalší spoj zo Sídliska I k miestnej Nemocnici s poliklinikou. Nezmenená by mala zostať aj cena cestovného lístka.
Primátor očakáva, že sa do nového tendra znova prihlásia všetky tri firmy, ktoré tak urobili už predtým. Do obdobia, kým bude známy nový dopravca, MHD v Snine prevádzkuje podľa dočasných objednávok Slovenská autobusová doprava Humenné. Tento dopravný podnik má záujem vykonávať služby pre mesto aj naďalej. S víťazom tendra samospráva podpíše zmluvu o výkone prác vo verejnom záujme, ktorú potom ešte musí schváliť mestské zastupiteľstvo.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín