do povedomia verejnosti a odlíšiť sa od iných organizácií. Po prvýkrát banner prezentovali minulý piatok v Humennom na koncerte rusínskej ľudovej piesne A Čija To Chyža.
Pútač tvorí dvojjazyčný názov občianskeho združenia, rusínsky emblém a výrazný názov webstránky tejto národnostnej menšiny. Podpredseda združenia Ján Lipinský hovorí, že ide o akýsi marketingový nástroj, ktorý má pomôcť upevniť identitu Rusínov stotožnením sa s určitou značkou. "Chceme, aby tento banner sprevádzal všetky naše akcie. Hlavným naším zámerom je získať pozornosť školopovinnej mládeže. Tá má totiž prístup k internetu, ovláda počítač a bude za krátko novou rusínskou krvou," povedal Lipinský.
Transparentu dominuje emblém v podobe deleného štítu, ktorého ľavú stranu tvoria striedajúce sa pruhy zlatej a modrej farby. V pravej časti na striebornom podklade je vyobrazený karpatský medveď. Tento erb bol prvýkrát prijatý ako oficiálny symbol Podkarpatskej Rusi v Československu 30. marca 1920 a používal sa až do roku 1938. Ako oficiálny symbol Zakarpatskej Ukrajiny sa opäť objavil od 18.decembra 1990. Znak prijal za svoj symbol aj Svetový kongres Rusínov a väčšina rusínskych organizácií na svete.
Reklamný pútač zostavil Róbert Vico. Združenie inteligencie Rusínov Slovenska plánuje banner po prvýkrát vyobraziť na školské kalendáriky pre rok 2005/2006.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín