celkovej dopravnej situácie. Tá má nájsť jej najkritickejšie miesta a navrhnúť ich riešenia.
Projekt štúdie dopravnej situácie bol na základe rozhodnutia poslancov zaradený do plánu investičných akcií na rok 2005. Primátor Vladimír Kostilník hovorí, že dôvodom je rastúci počet automobilov a stále hustejšia a problémová premávka. Zdôrazňuje, že zmeny v doprave mesta musia navrhnúť odborníci. „Nemôžeme dať na to, že niekto povie, že treba postaviť križovatku na tomto mieste. Iný povie, že treba svetelnú signalizácia zase niekde inde. Potrebujeme celkový pohľad, aby sa jedna lokalita nezaťažovala nadmernou premávka na úkor inej," uviedol.
„Plynulosť a bezpečnosť cestnej dopravy - to sú dva hlavné ciele riešení, ktoré má navrhnúť štúdia," dopĺňa Marián Šalata, vedúci stavebného oddelenia humenského mestského úradu. Tá podľa neho nadviaže na zoznam kritických bodov v doprave, ktoré už zostavilo oddelenie výstavby v spolupráci s Klubom podnikateľov mesta, ale aj dopravnou políciou, Slovenskou správou ciest a humenskými Technickými službami. „Preberú tieto úseky, kde je premávka komplikovaná," povedal. Firma odporučí spôsoby, ako urobiť premávku na týchto úsekoch súvislejšou. „Odborníci povedia napríklad aj to, kde treba dopravu spomaliť, dajme tomu cestnými retardérmi," vysvetľuje Šalata.
Už pred dokončením štúdie sú známe niektoré neuralgické body humenskej dopravy. Ide o križovatky ulíc Hrnčiarka a Ševčenková a ulíc Mierová a Poľná. Samospráva navrhuje na týchto miestach vybudovať kruhové objazdy. Ťažko prejazdnými úsekmi v čase špičky sú aj dopravný uzol pod nadjazdom a križovatka ulíc Jasenovská a Sninská na okraji Humenného.
Štúdiu pre mesto Humenné vypracuje na základe výsledkov verejnej súťaže prešovská spoločnosť Ingres. Urobí tak do štyroch mesiacov od podpisu zmluvy. Firma sa zaoberá projektovaním pozemných komunikácií a iných dopravných stavieb.
Autor: rok
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín