hodín paralyzoval dopravu medzi Horovcami a Pozdišovcami. Pri nehode sa našťastie nikto nezranil. Od jedenástej, kedy k nej došlo, sa ale na oboch stranách hlavnej cesty vytvárali kolóny až do neskorého popoludnia. Policajti asi po hodine a pol začali presmerovávať dopravu na Michalovce cez Rakovec nad Ondavou a Strážske a smerom na Košice cez Oborín. Kolóny však ešte okolo jednej siahali na jednej strane po Pozdišovce a na druhej po Horovce.
Podľa našich informácií náklad nosníkov prevážali na aute s bratislavskou poznávacou značkou z Košíc do Humenného. Na ťažký náklad kvôli bezpečnosti dokonca upozorňovalo sprievodné vozidlo, ktoré išlo pár metrov pred ním. „Neviem, čo sa stalo, bol som vpredu. Videl som len to, ako sa celý náklad zrazu zosunul. Našťastie, v protismere v tej chvíli nešlo žiadne auto a rovnako ani za autom s nákladom," povedal vodič sprievodného vozidla. Podľa jeho slov každý zo štyroch kovových nosníkov dlhých 15 metrov vážil 5 ton: „Nechápem to, nebolo to nadrozmerné, náklad bol upevnený reťazami a popruhmi." Dôsledky toho, že by sa po okrajoch cesty pohybovali chodci, respektíve že by šlo za autom alebo v protismere jedno alebo viac áut, ani nechcel domýšľať.
O neskutočnom šťastí môže hovoriť jediný priamy svedok havárie - vodič dodávkového auta súkromných trebišovských čistiarní. „Z kopca som videl sprievodné vozidlo, preto som radšej posunul auto viac k okraju vozovky - človek nikdy nevie. Vo chvíli, keď som prechádzal pritisnutý na krajnicu okolo obchodu, ktorý je na ohybe, som v spätnom zrkadle zbadal čosi biele. Bola to sekunda, uvedomil som si, že náklad padá rovno na mňa. Pridal som plyn, padajúci nosník mi len oškrel zadnú časť auta a odrazil zrkadlo," povedal nám, ale meno uviesť nechcel. Pripustil, že keby sa celá dráma odohrala o pár metrov vyššie, celý by nevyviazol. Keby k nej totiž došlo nad domom na ohybe cesty, nemal by kam uniknúť. Mal by na výber - buď to napáliť do domu alebo sa nechať zasypať 20 tonami železa: „Myslím, že som sa druhýkrát narodil."
Podľa vodiča sprievodného auta má na nehode svoj diel viny jeho kolega z nákladného auta. Tomu do reči nebolo: „Netuším čo sa stalo, nešiel som rýchlo. Zrazu sa čosi vzpriečilo, popruhy aj reťaze popraskali a celý náklad sa zviezol smerom nadol."
Hrozivý pohľad na spadnuté nosníky, posúvajúce sa po svahu smerom nadol a na zablokovanú cestu prilákal aj kopu zvedavcov. „Je to tu nebezpečné. Niekedy čakám na tejto strane aj 10 minút, aby som prešiel, toľko tu chodí áut. Je zázrak, že v tej chvíli nikto nešiel ani peši ani autom," krútil hlavou jeden z miestnych. Nepochopiteľné podľa neho je, že nosníky boli umiestnené po výške a nie po šírke.
Spadnuté nosníky okolo dvanástej prišiel odstrániť žeriav z michalovskej firmy Chemkostav, ich dvíhanie trvalo dosť dlho na to, aby sa na oboch stranách zablokovanej cesty tvorili niekoľkokilometrové kolóny, v ktorých okrem osobných áut, kamiónov a autobusov nechýbal ani odhŕňač snehu.
Autobusy smerom na Košice aj Michalovce meškali niekoľko hodín, dispečingy im totiž neschválili použitie obchádzkovej trasy. Dvaja Ukrajinci s ťažkými taškami sa obávali, že nestihnú prípoj v Michalovciach. „Ideme domov do Užhorodu, spoj nám ide o druhej, dovtedy to tu nevyriešia," povedali a pešo sa vybrali na kopec, kde si chceli objednať taxík z Michaloviec. „Cez dispečing sme dohodli aspoň to, že cestujúcich zoberie autobus idúci z Bracoviec," povedal nám vodič autobusu, smerujúceho do Michaloviec. Cesta bola neprejazdná až do neskorých popoludňajších hodín.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín