70-tisícové penále! Podľa rozhlasu má neuhradenú 40-korunovú pohľadávku. „Majú v tom jednoducho bordel. Ako je možné, že mi prišla výzva o neuhradení jedinej splátky za vlaňajšok na moje meno, keď som rozhlas odhlásil už pred dvomi rokmi? Za tieto služby platí môj syn a ten má všetky papiere v poriadku," povedal rozhorčene.
Po prvej doručenej výzve zaslal pán Luterán ešte v októbri minulého roka do rozhlasu doklad, že už nie je jeho klientom a kópie potvrdenia o zaplatení od svojho syna. „Odvtedy sme nedostali žiadnu odpoveď, ale naopak - druhú výzvu. Chceme predísť problémom, ale neviem, na koho sa mám obrátiť. Slovenský rozhlas na náš list neodpovedal a BSP Lawyer Partners sme neoslovili, keďže nie sme skutočnými dlžníkmi," dodal pán Luterán.
Problémy okolo vymáhania dlhu za neuhradené koncesionárske poplatky Slovenskému rozhlasu neobišli ani poctivých platcov. Do redakcie sa nám ozvali viacerí ľudia, ktorí majú všetky poplatky uhradené - napriek tomu dostali výzvy na zaplatenie dlhu. Dostali ich dokonca aj Zemplínčania, ktorí si už rozhlas dávno zrušili alebo ich platby prešli na iných rodinných príslušníkov.
Podobný problém má aj michalovský podnikateľ, ktorému prišla výzva za neuhradenie polročnej faktúry a dohoda o vyrovnaní dlhu s tým, že ak ho nezaplatí, spoločnosť bude od neho súdnou cestou vymáhať penále v celkovej výške 1,8 milióna korún. „Mám potvrdenie o zaplatení. Volal som do spoločnosti už trikrát, ale vždy sa spustí iba záznamník," povedal majiteľ fastfoodu.
Volanie do spoločnosti sa nepozdáva najmä dôchodcom. „Môj sused už za telefonovanie na ich linku zaplatil 700 korún. Je to priveľa na to, aby som im odkázal, že mám všetko v poriadku," dodal Jaroslav. Cena hovoru je pritom 36 korún za minútu. Spoločnosť sa ohradzuje, že príjmy z tejto linky presne zodpovedajú nákladom na prevádzku call-centra a spoločnosti BSP LP z týchto liniek neplynie žiadny zisk.
Podľa právneho a kontrolného odboru SRo sa majú aj poctiví platcovia obracať už len na BSP Lawyer Partners, a. s., ktorá prevzala všetky koncesionárske pohľadávky rozhlasu. Posielanie listov do rozhlasu je vraj zbytočné. „My do toho už vstúpiť nemôžeme, je to záležitosť spoločnosti, ktorá prevzala naše pohľadávky," povedal pracovník právneho odboru SRo.
Zároveň pripustil, že mohlo dôjsť k chybám v komunikácii aj v databáze a preto dostali výzvy aj ľudia, ktorí majú všetko poctivo vyplatené. Dokonca aj tí, ktorí už nie sú koncesionármi. Dodal, že ľudia z východného Slovenska sú pri riešení tejto situácii v nevýhode. „Denne máme na inkasnom stredisku približne sedemsto mailov, ľudia z Bratislavy a okolia sem chodia osobne. Koncesionári z východu to môžu riešiť len korešpondenčne. Viem, že telefonická linka je vyťažená a mnohí nechcú platiť za telefonovanie, ale je to spôsob, ktorý si vybrala daná firma," dodal.
Dovolať sa do spoločnosti sme sa pokúšali aj my, ale sa nám to napriek snahe nepodarilo. Klasické číslo nemá, na call-centre sa stále ozýval záznamník. BSP Lawyer Partners na svojej internetovej stránke upozorňuje, že si koncesionári majú skontrolovať všetky svoje platby, ktoré uskutočnili vo vzťahu k Slovenskému rozhlasu (najmä SIPO a pod.) „a v prípade, že nájdete doklad o zaplatení koncesionárskeho poplatku za obdobie, za ktoré Vás evidujeme ako dlžníka, zašlite prosím Vás tento doklad na adresu BSP LP spolu s písomnou žiadosťou o preskúmanie. Vaša žiadosť bude riadne preskúmaná."
Autor: mpo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín