ceste na Partizánskej ulici v Sečovciach. Cestárom plán opraviť ju do zimy nevyšiel. Zničený asfalt len zbrúsili. Denne sa tu pritom premelú stovky áut, keďže ide o hlavný ťah Košice - Slovenské Nové Mesto. Situáciu komplikujú najmä kamióny, smerujúce na hraničný priechod v Sátoráljaújhelyi.
"Chodím tadiaľto každý deň s tovarom do Trebišova a Kráľovského Chlmca. Tých pár stoviek metrov sa cítim ako na tankodrome. Keď nič nejde oproti, idem stredom cesty, ale celý úsek tak prejdem zriedka. Na zbrúsenej ceste sa vytvorili diery. Ak do niektorej padnete, môžete si zničiť perá. Mne sa to na začiatku stávalo, ale už ich poznám. Nováčikovia majú smolu," posťažoval sa vodič dodávky s košickou značkou a dodal: "Je to hanba, urobiť len pol roboty. Asi nemajú peniaze."
Podľa Terézie Jevošovej, ktorá na Partizánskej ulici žije už roky, tu boli problémy dávno: "Písali sme petície, lebo cesta ja vyššie ako chodníky, všetka voda z nej stekala na ne a potom nám na pozemky, do záhrad a pivníc. Na prechádzku tu potrebujeme po daždi gumáky... Keď sem vlani v novembri prišli cestári, aj sme sa potešili, ale cestu len zbrúsili a nechali tak. Teraz máme nielen vodu, ale aj zemetrasenie. Keď po ceste ide kamión, trasú sa okná aj nábytok vo vnútri, deti chodia zo školy špinavé." Dodáva, že ľudia z Partizánskej chodia na magistrát ako na klavír, ale s nulovým efektom: "Vraj s tým nemôžu nič robiť - ako to?"
Primátorka mesta Monika Bérešová vysvetlila, že cesta nepatrí medzi miestne komunikácie: "Jej majiteľom a správcom je Košický samosprávny kraj. Ten sa vlani rozhodol ju opraviť, ale cestári to nedokončili. Keďže nie je naša, nemôžeme ani len urobiť vysprávky. Porušili by sme zákon. Stále ich atakujeme prosbami aby to urýchlili, iné možnosti nemáme."
Perličkou je, že sečovský tankodrom si na vlastnej koži skúša aj nový vedúci odboru dopravy KSK Michal Iľko, ktorý do Košíc dochádza z Trebišova: "Chodím po nej denne, takže dokážem pochopiť obyvateľov ulice aj vodičov. Žiaľ, zlé počasie v jeseni už neumožnilo položiť asfalt. Kým sa neumúdri, plánovaná technológia sa nedá použiť." Zastavenie prác podľa neho nesúvisí s financiami: "Boli na to vyčlenené prostriedky, je to investícia za 2 milióny. Jediný problém je počasie."
Podľa riaditeľa trebišovskej správy a údržby Správy ciest KSK Pavla Tereščaka cestu naposledy opravovali pred 15 rokmi, ale nebola projektovaná na súčasnú vysokú frekvenciu premávky: "Postupne začala sadať najmä kvôli kamiónom a voda stekala na chodníky. Sťažností pribúdalo, preto sme sa ju rozhodli zrekonštruovať poriadne. Okrem vyrovnávky a asfaltobetónového koberca je tam naplánovaná aj úprava spúští a chodníkov. Začali sme v novembri, ale potom prišli mrazy. Táto technológia sa ale dá použiť pri teplote vozovky od 5 stupňov, resp. vzduchu asi od 12 stupňov." Podľa jeho slov samotné práce zaberú len 1-2 týždne, ich ukončenie odhaduje na prelom apríla a mája.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín