prišli predviesť desiatky majiteľov veteránov a motocyklov z celého Slovenska. Podujatie pripravila neformálna skupina sečovských veteranistov. "Bol to môj sen, pritiahnuť sem kolegov a zviditeľniť naše mesto," hovorí známy sečovský veteranista, špecializujúci sa na značku Fiat Peter Saban.
Už od skorého rána sa námestie sv. Cyrila a Metoda plnilo nádhernými vyblýskanými autíčkami a motorkami s minimálnym vekom 25 rokov. Cestu na premiéru v Sečovciach si našli majitelia veteránov zo Sečoviec, Trebišova, Košíc, ale aj Spišskej Novej Vsi, Humenného, Prešova, ba aj z Dubnice nad Váhom a Hlohovca. Museli absolvovať exhibičnú jazdu Sečovce - Nový Ruskov - Malá Tŕňa - Veľaty - Trebišov - Sečovce, na trase na nich čakalo 5 súťaží. Na štarte im zástavku so slovenským znakom dvíhal riaditeľ prešovského Mercedesu Benz Ladislav Kriš: "Úžasná atmosféra, výborní ľudia, záujem návštevníkov. Dôkaz, že takéto podujatie sa dá pripraviť aj v menšom meste."
Najväčšiu pozornosť priťahoval Rolls Royce Michalovčana Ota Melcera, ktorý bol až do zoraďovania chránený páskami. Oprávnene sa mu ušlo štartovné číslo 1. Pochádza totiž z roku 1926, čím sa stalo najstarším autom zrazu. A pri konečnom vyhlásení výsledkov aj najkrajším. Dvojku mal ďalší vzácny exponát, Tatra 43 z roku 1929 Michala Antoníka z Košícvčan. Kvôli technickým problémom ho do cieľa museli dotiahnuť - ušiel sa mu titul "najväčšieho smoliara."
Bohatej zmesi návštevníkov od malých detí až po skôr narodených, mladé rodinky, páriky či skupinky chlapcov prechádzal zrak pri pohľade na striebornú Jawu Minor z roku 1939. Jej majiteľ Miroslav Kolár z Košíc pútal tradičnou koženou čiapkou. Vyblýskanú červenú Feliciu z roku 1960 predstavil Vojtech Tamaškovič s manželkou. Rozkošným lookom získali striebro v kategórii najšarmantnejšia posádka. Prvé sa ušlo 24-ročnému tandemu Stanka Sabanová a Viktória Bekečová. Trasu absolvovali na Fiate 500 z parku Sečovčana Petra Sabana. Do súťaží sa ale nezapájali. "Otec chcel, aby som šla, ale výmena kolesa na čas? To nie," prezradila Stanka. "Oco" zabodoval, zo súťaže vyšiel vo svojej kategórii ako víťaz. Druhý bol majiteľ Jaguara Coupe E z roku 1969 Otto Richtárek, ktorý prišiel až z Dubnice nad Váhom. "Je to moja vášeň už od roku 1990. Doma mám viacero veteránov. Na východe sa mi páči, len tá cesta bola dlhá, nestihli sme brať ani stopárky. Urobíme to na spätnej ceste."
Predseda organizačného výboru Stanislav Funfrovič priznal, že zraz najviac ohrozovalo počasie. "Považujeme za malý zázrak, že v tento jediný deň sa umúdrilo. Dopadlo to na jednotku. Verím, že sa zrazy v Sečovciach stanú tradíciou," vydýchol si po večernom vyhodnotení, kedy nad Zemplínom zase začalo pršať. Viac sa o atraktívnom podujatí dozviete v niektorej z Príloh Východ.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín