kultúrnym strediskom v Snine ochranárske združenie Zelený kameň.
Dlhometrážny dokument reflektuje novodobý fenomén trávenia voľného času nákupmi v hypermarketoch. Autori vo filme vytvoria fiktívny hypermarket Český sen, vžijú sa do postáv špičkových manažérov, zaobstarajú si reklamnú kampaň sľubujúcu rozprávkovo nízke ceny. Naletia im tisíce ľudí. V máji 2003 sa zišli na lúke v pražských Letňanech. Dav však na mieste našiel iba plátenú stenu.
Tento "podvod" bol súčasťou projektu filmových študentov. Kamerou sledovali ako sa vyrába dôveryhodná reklama na neexistujúci produkt. Zábavný i znepokojujúci film zblízka pozoruje reklamných profesionálov, režisérov, psychológov, analytikov, české celebrity, riaditeľa hypermarketu i zákazníkov. Teda zvodný kolotoč konzumu, v ktorom sa dnes väčšina z nás vezie. Český sen je neobvyklou sociologickou štúdiou, ktorá ukazuje, ako sa ľudia správajú v ranom kapitalizme. Snaží sa zachytiť novú mentalitu ľudí - zákazníkov. Ukazuje že kultúra hypermarketov je založená na princípe manipulovania reklamou, pred ktorou nie je kde uniknúť.
"Dúfame, že divák po vzhliadnutí filmu začne nazerať na reklamu a hypermarkety z iného, realistickejšieho uhla pohľadu a nenechá sebou manipulovať," hovorí Vilam Bartuš, zastupca združenia Zelený kameň.
Český sen sa v Snine bude premiérovo premietať v kine Centrum v pondelok 3. júla o pol ôsmej večer. Pozrieť si ho môže zadarmo každý, vstup je voľný až do naplnenia kina.
Autor: rok
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín