Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Problémový most v Dlhom nad Cirochou nahradí nový

Dlhé nad Cirochou - Problémový most s ostrou zákrutou v tvare S na ceste prvej triedy v obci Dlhé nad Cirochou v Sninskom okrese vymenia za nový.

Uľahčí sa tak prejazd nákladných áut a autobusov v tomto úseku, bezpečnejší budú aj chodci. Stavebné práce začnú v septembri, financuje ich Slovenská správa ciest.

Podľa Jozefa Fabiána, riaditeľa Investičnej výstavby a správy ciest Košice, výmenu mosta si vyžiadal jeho stavebný a technický stav. Nebol totiž stavaný na súčasnú intenzitu dopravy a jeho spodná časť sa už rozpadáva. „Pravidelne monitorujeme mosty prehliadkami, ktoré sú podkladom pre stanovenie poradia opráv podľa naliehavosti," vysvetľuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Starý most však nikdy nebol vhodný na prejazd väčších áut. Nákladné autá ani autobusy sa na ňom neobídu, dokonca neprejdú ani popri osobnom vozidle a musia tak čakať, kým je most voľný. Kamióny s návesmi alebo prívesmi tadiaľ prechádzajú len s ťažkosťami. S prevozom nadrozmerných nákladov cez Dlhé malo problémy viacero firiem. Asi pred troma rokmi viezli zo strojárskeho podniku Vihorlat do Španielska veľký žeriav. Na moste vtedy museli odpíliť zvodidlá a keď náklad prešiel, privarili ich naspäť.

Nový prejazd cez potok Hodkovec bude asi o tridsať metrov nižšie v smere na Humenné ako terajší a bude dlhý 39 metrov. Okrem výstavby mosta sa upraví a preloží aj potok a inžinierske siete. Upraví sa tiež samotná cesta v dĺžke 400 metrov. Starý most neskôr zbúrajú.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta Dlhého Ján Kníž je výstavbe nového mosta rád najmä kvôli chodcom. Slovenská správa ciest tu pre nich postaví viac ako kilometer dlhý chodník. „V úseku, kde sa nemohli obísť ani autá, to bolo pre chodcov veľmi nebezpečné. V zime, keď sa na okraje nahrnul sneh, ľudia už peši nemali ani kde prejsť," hovorí. V Dlhom za posledné roky autá niekoľkokrát zrazili chodcov alebo cyklistov. Človek pri takejto nehode tu naposledy zomrel pred troma rokmi.

Za dôležitý moment pri výstavbe považuje Fabián zosúladenie stavebných prác s dopravou. Počas výstavby mosta, úpravy potoka a prekladaní inžinierskych sietí budú autá premávať po jestvujúcej ceste. V čase, keď sa bude nový most napájať na cestu prvej triedy, bude premávka vedená len v jazdnom pruhu za pomoci prenosnej svetelnej signalizácie.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenská správa ciest zrekonštruuje v Dlhom aj ďalší most. Je o asi kilometer vyššie na rieke Dlžianka. Počas výstavby budú autá využívať obchádzku. Všetky práce by mali byť hotové do troch rokov.

Autor: rok

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 802
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 763
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 667
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 386
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 291
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 756
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 291
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 044
  1. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  3. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  6. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 70 232
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 621
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 24 971
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 990
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 016
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 027
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 562
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  3. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  6. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 70 232
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 621
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 24 971
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 990
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 016
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 027
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 562
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu