poslednom zasadnutí MsZ o tom rozhodla väčšina poslancov. V súčasnosti sa tu začali búracie práce, doprava je obmedzená. Súčasne sa na ploche medzi bytovkami a budovou VSE začala výstavba supermarketu BALA.
"Kto to kedy videl, aby sa pešia zóna najskôr odovzdala a potom búrala? A prečo je cesta rozbitá už teraz, keď supermarket bude až na ďalší rok? A semafory má platiť BALA a nie my z našich daní," šťavnato si včera zanadával starší pán, pozorujúc bagre, zarezávajúce sa do rohov križovatky. Rovnaký názor majú aj poslanci, ktorí pri hlasovaní o uvoľnení 2,9 milióna korún na výstavbu svetelnej signalizácie z mestského rozpočtu boli proti. Z dvanástich sa to týkalo len troch. Ján Dobránsky za KDH hovorí, že je to nezmysel. "Vo všetkých mestách dopravné riešenie a svetelnú signalizáciu platí obchodný reťazec, lebo je to najmä v jeho záujme. U nás je to inak na semafory sa poskladajú všetci občania mesta," myslí si.
Primátorka mesta Monika Bérešová priznáva, že toto rozhodnutie nie je ideálne. Argumentuje, že pozemky pod budúcou BALOU patria firme Labaš.: "Mestá majú na investície reťazca vplyv, keď im predávajú pozemky priamo, vtedy sa v zmluve ošetruje aj výstavba semaforov. Toto nebol náš prípad." Vysvetlila, že mesto začalo rokovať o dopravnom riešení už dávno. Pôvodne mala akcia prebiehať súbežne s budovaním centrálnej zóny a supermarketu, firme Labaš však chýbali potrebné povolenia. Termín odovzdania sa kvôli tomu posunul z Vianoc 2006 až na Veľkú Noc 2007. "Z bočných ulíc sa vodiči nemôžu dostať na hlavnú. Osobitne nebezpečné je to pre chodcov. Dopravnú situáciu tu treba riešiť a po odovzdaní supermarketu sa ešte zintenzívni."
Mesto rokovalo s Dopravným inšpektorátom, odborom dopravy Krajského úradu a Investičnou výstavbou Správy ciest SR(IVSC). Obchodná ulica kopíruje cestu 1. triedy, ktorá patrí pod štát. Inžinier Dopravného inšpektorátu navrhol jej rozšírenie na tri pruhy a vybudovanie svetelnej signalizácie: "Všetko mal zaplatiť štát, ale na IVSC napokon vyčlenila len 3,5 milióna korún na úpravu cesty, na svetelnú signalizáciu peniaze nedali. Mesto rokovalo s firmou Labaš, hoci do semaforov nemusí investovať. Zatiaľ to odmietla."
Jednou z alternatív podľa Bérešovej bolo len rozšírenie cesty. Podľa vedúceho odboru výstavby Jána Lukáča by to dopravnú situáciu neriešilo: "Bez semaforov by sa autá z bočných ciest nemohli dostať na hlavnú cestu vôbec. Navyše, keby sa neskôr rozhodlo, že tam budú, muselo by sa všetko rozbiť." Primátorka dodáva, že dodávateľ, ktorým je trebišovská pobočka firmy AŽD Brno, a.s., pristúpil na dve splátky. Do konca roka 2006 mesto vyčlení 1,5 milióna korún, zvyšok na budúci rok. Signalizácia sa podľa nej začala budovať už teraz, aby to bolo naraz s rozširovaním cesty: "Akcia v réžii IVSC bola naplánovaná. Dokončia ju do konca roka 2006." Podľa nej ďalej rokujú s Labašom. Nevylučuje, že druhú splátku zaplatí firma.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín