roky. V auguste 2009 totiž spoločnosť Skanska PS a. s. dokončí nový most, ktorý ho nahradí. Náklady na jeho výstavbu spolu s ďalšími dvadsiatimi stavebnými objektmi predstavujú takmer 84 miliónov korún. Investorom je Slovenská správa ciest. Informoval o tom manažér firmy Ivan Gajdoš.
"Most spolu s priľahlou komunikáciou tvoril takzvanú bodovú chybu na trase medzi okresnými sídlami Humenné a Snina," uviedol Gajdoš. Podľa neho starý objekt bol nevhodne umiestnený, zle výškovo aj šírkovo usporiadaný a tvoril veľkú prekážku v plynulosti a hlavne bezpečnosti cestnej premávky.
Nikdy tak nebol vhodný na prejazd väčších áut. Nákladné autá ani autobusy sa na ňom neobídu, dokonca neprejdú ani popri osobnom vozidle a musia tak čakať, kým je most voľný. Kamióny s návesmi alebo prívesmi tadiaľ prechádzajú len s ťažkosťami. S prevozom nadrozmerných nákladov cez Dlhé malo v minulosti problémy viacero firiem.
Viac ako 40 rokov starý most je navyše v zlom stave. Nebol stavaný na súčasnú intenzitu dopravy a jeho spodná časť sa už rozpadáva.
Nový most výrazne vylepší vzhľad obce, plynulejšia bude doprava, bezpečnejší budú aj chodci. "Spolu s mostom pribudne aj nadväzujúca komunikácia v dĺžke 379 metrov, prekládka blízkeho potoka v dĺžke 241 metrov a preložia sa aj inžinierske siete," doplnil Gajdoš. V druhej etape výstavby vybudujú v obci chodník na pravej strane a dažďovú kanalizáciu. Súčasťou stavby sú aj priepusty, ktoré budú chrániť priľahlé pozemky pred zaplavením. Rekonštrukciou prejdú aj rozvody nízkeho napätia, miestneho rozhlasu, verejného osvetlenia a telefónneho vedenia.
Nový prejazd cez potok Hodkovec tak bude asi o tridsať metrov nižšie ako terajší v smere na Humenné. Starý most sa zbúra. Za dôležitý moment pri výstavbe považuje Slovenská správa ciest zosúladenie stavebných prác s dopravou. V súčasnosti sa upravuje potok a prekladajú inžinierske siete a autá ešte premávajú po jestvujúcej ceste. V čase, keď sa bude nový most napájať na cestu prvej triedy, bude premávka vedená len v jazdnom pruhu za pomoci prenosnej svetelnej signalizácie.
Slovenská správa ciest zrekonštruuje v Dlhom aj ďalší most. Je asi o kilometer vyššie na rieke Dlžianka. Počas výstavby budú autá využívať obchádzku.
Autor: tasr/rok
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín