zmluvy. Tie im totiž poisťovne doručili do schránok len deň pred vypršaním lehoty na zaslanie výpovede. Poistenci tvrdia, že sa takýmto spôsobom stali nedobrovoľnými rukojemníkmi a nemohli prejsť ku konkurencii, ktorá im ponúkla nižšie poplatky. Podobne dopadol aj päťdesiatšesťročný Ľudovít z Michaloviec, ktorému poisťovňa Allianz vymerala za 20-ročnú ladu vyše 4-tisíc korunovú poistku. Chcel prejsť k poisťovni, ktorá mu ponúkla nižší poplatok, zrušiť starú poistku však nestihol v stanovenom termíne. Lucia Muthová z Oddelenia externej komunikácie spoločnosti Allianz Slovenská poisťovňa tvrdí, že ich klienti mali dostatok času.
Podľa zákona musia podať výpoveď najneskôr 6 týždňov pred uplynutím poistného obdobia. Pre poistné zmluvy platné do 1. januára 2007, teda museli doručiť výpoveď najneskôr do 16. novembra 2006. "Ja som našiel novú zmluvu v poštovej schránke 15. novembra. Keď som zistil, že odo mňa žiadajú za staré auto také veľké poistné, automaticky som sa rozhodol zmeniť poisťovňu a prejsť k tej, ktorá mi vypočítala menšiu poistku. Na druhý deň som sa dozvedel, že moju výpoveď nebudú akceptovať, lebo je už po termíne," rozčuľuje sa Ľudovít P. z Michaloviec. Celý problém sa rozhodol preto vyriešiť predajom auta. "Nebudem platiť poistku, ktorá dosahuje až tretinu hodnoty auta. Preto teraz ladu predávam na inzerát za 12-tisíc korún," povedal. Podobne sa rozhodla aj 38-ročná Michalovčanka Mária, ktorej rovnaká poisťovňa za 18-ročnú škodovku vymerala 3 100-korunovú poistku. Novú zmluvu jej poslali na poslednú chvíľu. Deň pred termínom ukončenia výpovednej lehoty. "Poisťovňa mi nedala čas na prechod ku konkurencii, ktorá mi ponúkala nižšie poistné, preto idem auto v najbližších dňoch odhlásiť. Veď jeho hodnota je 8-tisíc korún," uviedla.
Podľa Muthovej Allianz - Slovenská poisťovňa zverejnila sadzby 31. októbra, ako jej to ukladá zákon. Tvrdenia o neskorom rozposielaní nových zmlúv odmieta. "Listy posielame klientom vždy včas, dokonca počítame aj s rezervou na omeškanie pri doručovaní," tvrdí. Podľa nej pre lepšiu orientáciu klientov poisťovňa sprístupnila na svojej internetovej stránke tzv. kalkulačku, kde si klienti môžu poistné kedykoľvek vypočítať. "Allianz - SP ponúka individuálny výpočet ceny poistného, ktorá sa tiež odvíja od viacerých vernostných zliav a bonusov. Preto klientom každoročne zasielame listy, v ktorých majú aj vysvetlenie k svojej cene," uzavrela Muthová.
Autor: mpo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín