Trebišovčania parkujú na chodníkoch, podzemné garáže sú poloprázdne
Trebišov - V meste je čoraz väčší problém s parkovaním. V centre chýba väčšie záchytné parkovisko. Ľudia nedostatok oficiálnych parkovacích miest
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
riešia odstavovaním áut pri chodníkoch. Jedným z navypuklejších príkladov je Berehovská ulica pri Bille. Paradoxne, nové podzemné garáže pod supermarketom nie sú vyťažené. Problémom sa zaoberala komisia výstavby a územného plánovania. Navrhla v tejto lokalite zaviesť zákaz státia. Viceprimátor Ľubomír Cibere hovorí, že by to nebolo systémové riešenie: "Parkovacie plochy budeme riešiť koncepčne."
Situácia na Berehovskej ulici sa opakuje každodenne. Pozdĺž celého úseku sú popri ceste odstavené osobné autá. Ich majitelia väčšinou bývajú v bytovkách hneď vedľa. "A kde mám parkovať? V blízkosti nie je žiadne parkovisko. Občas, keď nie je miesto, stojím v noci aj na parkovisku pri Bille. Zatiaľ ma nikto nepokutoval," hovorí mladý muž, vystupujúci z octavie. Na otázku, prečo nevyužíva podzemné garáže, ktoré sú hneď vedľa a sú strážené, dodáva: "Dosť veľa sa tam platí. Predvlani som tam auto mal, ale len na pár mesiacov. Neoplatí sa mi to."
Chronickým nedostatkom parkovacích miest na Berehovskej ulici, ale aj na sídliskách, sa zaoberala aj komisia výstavby a územného plánovania. Podľa správy z jej zasadnutia " je potrebné prehodnotiť poplatky za parkovanie v podzemných garážach." Navrhla tiež, aby sem mesto dalo osadiť zákaz státia ako to bolo pred výstavbou Billy.
Podzemné garáže spravujú Technické služby mesta. Emil Puffler, ktorý ich má na starosti hovorí, že v súčasnosti sú relatívne vyťažené: "Zo 110 miest sa využíva 92." Puffler priznáva, že nie všetci šoféri ich využívajú počas celého roka. Niektorí tu parkujú len v zimných mesiacoch, počas leta radšej stoja vonku. V letných mesiacoch v podzemí stojí 70 - 75 áut. Môže to súvisieť aj so zvýšením ceny za parkovanie. Fyzické osoby platia 7 200 a podnikatelia až 11 260 korún ročne.
Viceprimátor mesta Ľubomír Cibere uznáva, že problém s parkovaním v meste je chronický. Zákaz státia na Berehovskej ulici však podľa neho nie je systémovým riešením. V týchto dňoch mesto aktualizuje územný plán centrálnej mestskej zóny. Zámerom mesta aj v súvislosti s tým riešiť parkoviská "koncepčne". Návrhy, aby sa úplne uzavrela cesta za starým Prirorom a vytvorila sa tu pešia zóna, sú z dopravného hľadiska nereálne. Projekt obnovy Severného námestia sa aj preto realizuje formou zúženej skľudnenej komunikácie. V pláne je aj zriadenie väčšieho záchytného parkoviska.