Hodkovec. Následne starý most demontujú. Ten sa teraz nachádza nad potokom v strede dvojitej zatáčky v tesnej blízkosti rodinných domov.
Výstavbu začala v októbri 2006 začala firma Skanska BS , a. s. Prievidza. Jej investorom je Slovenská správa ciest, investičný útvar Košice. Do projektu investuje takmer 84 miliónov korún. Po príprave územia na výstavbu vo februári dodávateľ začal s výkopovými prácami na potoku Hodkovec. "V súčasnej dobe prevádzame reguláciu potoka lomovým kameňom kvôli ochrane mostu," hovorí stavbyvedúci Jaroslav Filo a dodáva: "S výstavbou vlastného mosta začneme už v druhej polovici mája."
Nový most bude ť približne 80 metrov od miesta terajšieho, bližšie k Humennému. Aj kvôli frekventovanej kamiónovej doprave bude jeho únosnosť zodpovedať zaťažovacej triede A. Po jeho stavbe starý most demontujú. Na tomto mieste sa pôvodná cesta napojí na novovybudovaný úsek, ktorým sa vodiči dostanú na nový most. Zanikne tak problematické miesto, autá tu budú prechádzať len jednou zatáčkou.
"Pri výstavbe novej vozovky dôjde k čiastočnej uzávierke s presmerovaním dopravy. Tú bude regulovať svetelná signalizácia," hovorí v Filo. Predpokladá, že "vodiči by cez nový most mohli prechádzať do konca roku". Podľa jeho slov sa nevyskytli žiadne problémy, stavba pokračuje podľa harmonogramu. Práce chcú ukončiť koncom augusta 2009. Dovtedy tu vyrastú chodníky, dažďová kanalizácia a preložia tu podzemné vedenia.
Stavbári vypracovali aj povodňový plán. "V prípade stúpnutia hladiny potoka sa zrušia hrádze a vytiahnu PVC rúry, cez ktoré je počas výstavby vedený tok potoka," uzatvára Filo.
Autor: kor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín