dokončenia zostávajú už len necelé dva mesiace.
Stavba sa nachádza na štátnej ceste I/74 pred vstupom do mesta. Na tomto úseku došlo rokmi k nárastu automobilovej dopravy. Mal však nevyhovujúce smerové a šírkové pomery cesty I. triedy v prieťahu mestom. Navyše na ňom boli nevhodne vyriešené kríženia s cestami II. a III. triedy a miestnymi komunikáciami. Často tu dochádzalo k nehodám a dopravným zápcham.
„Pretože sa v zastavanej časti mesta vzniknutá situácia nedala riešiť bez náročných asanačných prác a vyvolaných investícií, prijali sme riešenie preložky cesty I/74 do priemyselnej zóny mesta," hovorí námestník úseku investičnej výstavby Slovenskej správy ciest v Košiciach Roman Šplíchal.
Útvar dopravného inžinierstva Košice zabezpečil projektovú prípravu. Vypísaný tender vyhrali Inžinierske stavby Košice. So stavebnými prácami sa začalo v roku 2003 po decembrovom podpise zmluvy.
Dôležitou úlohou bola koordinácia a realizácia preložiek všetkých podzemných inžinierskych sietí v trase navrhovanej komunikácie. Tá musela byť prevedená v úvodnej fáze výstavby. V závere roku 2006 dali časť stavby južného obchvatu do predčasného užívania. "Dôvodom bolo presmerovanie dopravy na novú komunikáciu a uvoľnenie jestvujúceho napojenia II. triedy v smere od Vranova nad Topľou," hovorí Šplíchal. Tento krok umožnil stavbu cesty v ďalšom úseku a zároveň ukončenie definitívneho tvaru križovatky ciest.
Južný cestný obchvat zabezpečí odľahčenie centra mesta od tranzitnej dopravy. Obmedzia sa dopravné komplikácie na križovatkách. V podstatnej miere sa znížia aj škodlivé emisie v ovzduší a hluk v zastavanej časti Humenného.
„Na kontrolnom dni v apríli Inžinierske stavby, a. s., Košice potvrdili zmluvný termín ukončenia stavby," hovorí Šplíchal a dodáva, že „ten by mal byť v júli 2007."
Celkové investičné náklady stavby sa podľa jeho slov pohybujú na úrovni 150 miliónov korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín