KORZÁR to potvrdil minister vnútra Róbert Kaliňák. Napriek tomu si na vyjadrení z nedávnej tlačovej besedy, že "všetky sú funkčné", stojí: "Sú, fungujú a ďalej sa používajú na hranici."
To, že landrovery nie sú v poriadku, nám oznámil jeden z čitateľov. Reagoval tým na vyhlásenie ministra Róberta Kaliňáka z 11. mája počas návštevy Sobraniec. Na otázku novinárov, čo je s problémovými Landrovermi, vtedy uviedol, že "sú všetky funkčné." Podľa nášho zdroja aj v tej chvíli bolo 8 - 10 landroverov zaparkovaných v garážach KR PZ v Košiciach. Odporučil nás priamo na ministra, ktorý podľa jeho slov "v garážach bol v piatok 18. mája, videl ich, veľmi sa nahneval a dal príkaz na nich okamžite vymeniť olej." Náš zdroj tvrdil, že vada, ktorú časť terénnych áut, kupovaných za peniaze zo Schengenského prechodného fondu má, "je neodstrániteľná a bude sa stále opakovať." Zábery, ktoré urobil fotograf Korzára, jeho slová potvrdili. Ďalší landrover sme videli v utorok premávať z Košíc do Michaloviec
Na otázky Korzára reagoval priamo minister vnútra Róbert Kaliňák. Priznal, že problémy s kazovými landrovermi pretrvávajú. Otázka na tlačovej besede však bola podľa neho položená na adresu funkčnosti: "A funkčné sú, presne ako som povedal. Len niektoré z nich riešime v rámci reklamácie. Ale sú na hranici a slúžia svojmu účelu." Pripustil, že s veľkou problémovou sériou od výrobcu sa už museli vysporiadať viaceré štáty, ktoré si landrovery objednali, vrátane susedných Čechov. Podľa neho sú však na ťažko dostupný terén budúcej schengenskej hranice vhodné.
Tečenie nafty do oleja sa podľa jeho vyjadrenia prejavuje až po odjazdení niekoľkotisíc kilometrov. "Vada neovplyvňuje ich jazdné vlastnosti, len mazanie. Problém riešime častejšou výmenou oleja. Normálne by to malo byť po odjazdení 20-tisíc kilometrov. U kazových sa to robí po odjazdení 10-tisíc. Preto ich čitateľ videl v garážach v Košiciach. Boli na výmene oleja."
Kaliňák vyvrátil podozrenia nášho čitateľa, že rezort si neuplatnil reklamáciu, autá sú "po záruke", resp. že ich už nemôže vrátiť. Minister tvrdí, že všetky náklady na servis landroverov nad rámec bežného a teda aj častejšie výmeny oleja hradí výrobca: "V rámci reklamačného procesu, ktorý sa začal akonáhle som nastúpil, ale ešte nie je ukončený." Kaliňák pripustil, že v reklamácii je 34 zo 60 áut, z toho 18-20 absolvovalo opravy viackrát: "Všetky priebežne sledujeme. U tých, kde sa potvrdí, že vada je neodstrániteľná, budeme požadovať výmenu celého motora. Keďže preukázateľne ide o výrobnú vadu, výrobca ju musí odstrániť na svoje trovy." Podľa našich informácií je zatiaľ definitívne na výmenu celého motora vytypovaných 7 kusov.
Na záver minister dodal, že hranica tieto výpadky mobilnej techniky nepocítila: "Landrovery sa po výmene oleja hneď vrátia na hranicu. V krátkom čase na ňu dodáme postupne 20 nových Mercedesov G."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín