Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Sobota, 6. jún, 2020 | Meniny má NorbertKrížovkyKrížovky

Pilier nadjazdu zacláňa chodcom aj vodičom

Humenné - j po vybudovaní okružnej križovatky musia byť na mieste pod nadjazdom opatrní nielen vodiči, ale aj chodci. Jeden z pilierov nadjazdu im

totiž zacláňa vo výhľade. Správca križovatky a dopravní policajti ju spoločne preverovali. Miesto je podľa nich bezpečné. Počítali ale s pomalou jazdou vodičov. Nevylúčili, že bezpečnosť miesta znovu preveria. Do úvahy pripadá aj osadenie zrkadla.

"Keď som sa postavila na začiatok prechodu a pozrela vľavo, nevidela som žiadne auto. Po prechode som prešla sotva dva kroky, keď zaškrípali brzdy. Šoférovi som nechtiac vbehla do cesty. Ani on ma nevidel. Obidvom nám vo výhľade bránil pilier nadjazdu", hovorí pani Helena, ktorá nás na toto miesto upozornila.

Skryť Vypnúť reklamu

Miesto si preveril aj Korzár. Chodníkom pod nadjazdom sme sa chceli zo Štefánikovej ulice dostať po prechode pre chodcov na Vihorlatskú ulicu rovnako ako pani Helena. Jej slová sa potvrdili. Pilier schováva auto, chodec ho zo svojho uhla pred vstupom na prechod nevidí. Stane sa tak, až keď vstúpi na vozovku.

Miroslav Stupák, riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu (ODI) v Humennom hovorí, že k prejednaniu projektovej dokumentácie boli prizvaní. Ich pripomienky boli zapracované do projektu. Hovorí, že uvádzané miesto nepripomienkovali a nie je ani zaradené do nehodových úsekov. Dlhodobo sa tu vraj nestala dopravná nehoda. Pripúšťa ale, že inšpektorát mal pochybnosti o tom, či vyhovuje požiadavkám na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky: "Premerali sme vzdialenosť od miesta, kde vidí vodič priechod po jeho začiatok. Je to 26 metrov. Pri rýchlosti približne 30 km/hod. je brzdná dráha vozidla približne 7 - 8 metrov. Ak by aj došlo ku kolízii, vodič nemôže mať problém včas zabrzdiť. Samozrejme, ak sa venuje jazde a auto má ho v predpísanom technickom stave. "Uvádza, že rýchlosť áut je na tomto mieste pomerne nízka. Navyše "výjazd z okružnej križovatky je urobený v uhle, ktorý núti vodiča rýchlosť znížiť." Vodič od Ševčenkovej ulice zase dáva prednosť iným autám, takže tiež zníži rýchlosť. To nahráva chodcom.

Skryť Vypnúť reklamu

Stupák sa domnieva, že problém tu nezapríčinil projekt, ale rýchlosť a neohľaduplnosť šoférov. "Tým, že si vodič auta počína tak, že chodca núti po vstupe na priechod zastaviť, dochádza k porušeniu zákona." ODI zvažuje, že z dôvodu zvýšenia bezpečnosti miesta požiadajú "o osadenie zrkadla" správcu komunikácie.

Tým je Slovenská správa ciest, investičná výstavba a správa ciest Košice (SSC IVSC). Námestník úseku investičnej výstavby Roman Šplíchal uviedol, že pri kolaudácii križovatky nebol problém vypuklý. "Nevidím problém, aby sme sa na danom mieste s ODI stretli a navrhli riešenia pre zlepšenie viditeľnosti." Návrh osadenia zrkadla sa mu zdá prijateľný. Domnieva sa, že je potrebné, aby spoločne zvážili kam ho umiestnia. Zrkadlo by, podľa jeho názoru, umiestnili tak, aby "slúžilo aj chodcom a vodičom."

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo robiť, keď majú deti strach? Vyskúšajte tieto tipy od psychologičky
  2. Stomatologická starostlivosť verzus koronavírus
  3. 3 spôsoby sťahovania – aké sú ich výhody a nevýhody?
  4. Žena zažila prekvapenie. V banke od nej nechceli vziať peniaze
  5. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme
  6. Viac než polovica Slovákov sa chystá dovolenkovať za hranicami
  7. Aj použitý kuchynský olej môžete separovať
  8. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  9. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  10. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky
  1. TEST špičkové autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EU Lifetime!
  2. 3 spôsoby sťahovania – aké sú ich výhody a nevýhody?
  3. Východoslovenská vodárenská v hľadáčiku finančných žralokov
  4. Ťahanovčania upratovali sídlisko, pomáhala aj mládež z Demetra
  5. Žena zažila prekvapenie. V banke od nej nechceli vziať peniaze
  6. Stomatologická starostlivosť verzus koronavírus
  7. Koronakríza zasiahla peňaženky Slovákov
  8. Členovia ASINS vrátili za rok 2019 do ekonomiky 113 mil. Eur
  9. Ako aktualizovať autonavigáciu Mio?
  10. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme
  1. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme 25 294
  2. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými? 24 921
  3. Žena zažila prekvapenie. V banke od nej nechceli vziať peniaze 19 647
  4. Viac než polovica Slovákov sa chystá dovolenkovať za hranicami 19 233
  5. Čo robiť, keď majú deti strach? Vyskúšajte tieto tipy 11 568
  6. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku 11 420
  7. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 10 950
  8. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 9 598
  9. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo 9 582
  10. Tieto veci robí banka, aby bola v bankomatoch hotovosť 9 503
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Košičanov na trhovisku prekvapil koncert sláčikového orchestra

Na Dominikánske námestie priniesol úžasnú atmosféru. Pozrite si fotogalériu.

Najstarší kostol v meste urobil hudbe výnimočné kulisy.

Policajtom nezastavil, na úteku vrazil do baru. A nafúkal

Mladému vodičovi mazdy namerali 1,25 promile. Hrozí mu rok väzenia.

Mazda skončila v bare, vodič v policajnej cele.

Východ je opäť bez nových prípadov Covid-19

Dvaja nakazení pribudli v Banskobystrickom kraji.

Ilustračné.

Pajtaški z Lekároviec hrajú i preto, aby še ňezabulo

Ženská folklórna skupina z okresu Sobrance sa svoje zvykoslovné pásma neučí.

Pajtaški pri "zhadzovaní uhlíkov".
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Progresívne Slovensko má nové vedenie, Trubana vystrieda Bihariová

Bihariová porazila Trubana pomerom 105 ku sto hlasom delegátov.

Irena Biháriová.

Koronavírus na Slovensku: Z 2639 testovaných boli dvaja pozitívni

Nové prípady zachytili v Banskobystrickom kraji mimo karanténnych centier.

Čo sa stane so zdieľanými elektromobilmi, keď projekt skrachuje?

Príklady z Ameriky a Francúzska majú rôzne osudy.

Takmer 50 elektromobilov skončilo v Indianapolise po 4 rokoch v šrote.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop