totiž zacláňa vo výhľade. Správca križovatky a dopravní policajti ju spoločne preverovali. Miesto je podľa nich bezpečné. Počítali ale s pomalou jazdou vodičov. Nevylúčili, že bezpečnosť miesta znovu preveria. Do úvahy pripadá aj osadenie zrkadla.
"Keď som sa postavila na začiatok prechodu a pozrela vľavo, nevidela som žiadne auto. Po prechode som prešla sotva dva kroky, keď zaškrípali brzdy. Šoférovi som nechtiac vbehla do cesty. Ani on ma nevidel. Obidvom nám vo výhľade bránil pilier nadjazdu", hovorí pani Helena, ktorá nás na toto miesto upozornila.
Miesto si preveril aj Korzár. Chodníkom pod nadjazdom sme sa chceli zo Štefánikovej ulice dostať po prechode pre chodcov na Vihorlatskú ulicu rovnako ako pani Helena. Jej slová sa potvrdili. Pilier schováva auto, chodec ho zo svojho uhla pred vstupom na prechod nevidí. Stane sa tak, až keď vstúpi na vozovku.
Miroslav Stupák, riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu (ODI) v Humennom hovorí, že k prejednaniu projektovej dokumentácie boli prizvaní. Ich pripomienky boli zapracované do projektu. Hovorí, že uvádzané miesto nepripomienkovali a nie je ani zaradené do nehodových úsekov. Dlhodobo sa tu vraj nestala dopravná nehoda. Pripúšťa ale, že inšpektorát mal pochybnosti o tom, či vyhovuje požiadavkám na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky: "Premerali sme vzdialenosť od miesta, kde vidí vodič priechod po jeho začiatok. Je to 26 metrov. Pri rýchlosti približne 30 km/hod. je brzdná dráha vozidla približne 7 - 8 metrov. Ak by aj došlo ku kolízii, vodič nemôže mať problém včas zabrzdiť. Samozrejme, ak sa venuje jazde a auto má ho v predpísanom technickom stave. "Uvádza, že rýchlosť áut je na tomto mieste pomerne nízka. Navyše "výjazd z okružnej križovatky je urobený v uhle, ktorý núti vodiča rýchlosť znížiť." Vodič od Ševčenkovej ulice zase dáva prednosť iným autám, takže tiež zníži rýchlosť. To nahráva chodcom.
Stupák sa domnieva, že problém tu nezapríčinil projekt, ale rýchlosť a neohľaduplnosť šoférov. "Tým, že si vodič auta počína tak, že chodca núti po vstupe na priechod zastaviť, dochádza k porušeniu zákona." ODI zvažuje, že z dôvodu zvýšenia bezpečnosti miesta požiadajú "o osadenie zrkadla" správcu komunikácie.
Tým je Slovenská správa ciest, investičná výstavba a správa ciest Košice (SSC IVSC). Námestník úseku investičnej výstavby Roman Šplíchal uviedol, že pri kolaudácii križovatky nebol problém vypuklý. "Nevidím problém, aby sme sa na danom mieste s ODI stretli a navrhli riešenia pre zlepšenie viditeľnosti." Návrh osadenia zrkadla sa mu zdá prijateľný. Domnieva sa, že je potrebné, aby spoločne zvážili kam ho umiestnia. Zrkadlo by, podľa jeho názoru, umiestnili tak, aby "slúžilo aj chodcom a vodičom."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín