Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Izolovanú štvrť má s mestom spojiť podchod

Trebišov - Obyvatelia Trebišova, ktorí žijú v mestskej štvrti izolovanej od zvyšku mesta železničnými koľajami, si musia na riešenie počkať. Spojiť

túto časť s mestom priechodom cez koľaje neumožňuje legislatíva. Na problém na zastupiteľstve opätovne upozornil poslanec Miroslav Halapin (SDKÚ-DS). Podľa primátora Vladimíra Anďala mesto vidí šancu na rýchlejšie riešenie v druhej alternatíve - predĺžiť podchod od železničnej stanice ku perónom až na druhú stranu.

Asi 1 200 Trebišovčanov, ktorí žijú alebo pracujú v tejto časti mesta, každodenne rieši dilemu. Cez koľajnice neexistuje priechod. Majú možnosť obísť trať cez nadjazd alebo výpadovkou okolo mesta. V oboch prípadoch to znamená poriadnu obchádzku. Ani nadjazd pre peších nie je ideálny - ani po rekonštrukcii chodník nie je oplotený. Kedysi ľudia používali podchod za stanicou, ním sa do mesta dostávali zamestnanci Vagónky. Dnes je nefunkčný, zaplavila ho voda.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina ľudí to preto rieši inak - nelegálne prechádajú cez koľaje. Železničná polícia ich za to pokutuje. Počas krátkeho monitoringu toto „riešenie" použilo asi 20 ľudí - peši, na bicykloch, individuálne aj v skupinkách. V obytných domoch a bytovkách tu žije asi 600 ľudí, rovnaký počet pracuje v tunajších firmách alebo v kasárňach. Ak nemajú autá, majú smolu, buď obchádzka, alebo pokuta.

Riešením chronického problému, ktorý obyvateľov trápi minimálne 20 rokov, sa už mesto zaoberalo. Poslanec Mikuláš Kopka (Smer-SD) pripúšťa, že napriek intenzívnym rokovaniam je termín definitívneho riešenia stále neznámy: „Koľajisko patrí Železniciam SR. Rokovali sme o možnosti úrovňového priechodu. Bránia tomu predpisy, ktoré neumožňujú, aby bol v blízkosti návestidiel. Potrebovali sme výnimku."

SkryťVypnúť reklamu

Dodáva, že spolu so železničiarmi a odborníkmi aj vytypovali miesto, kde je koľajisko najužšie: „Presne to, ktoré teraz ľudia používajú nezákonne. Ako sa zistilo, je nemožné, aby sa dal vstup skoordinovať s dopravou na oboch typoch tratí - široko aj úzkorozchodnej. Vec sa dostala až na úroveň generálneho riaditeľa ŽSR. Napokon to zablokovali negatívne stanoviská odborníkov kvôli technickým a bezpečnostným bariéram."

Kopka pripúšťa, že zaujímavé bolo aj riešenie výťahmi, ktoré pred voľbami navrhol súčasný primátor mesta Vladimír Anďal. V praxi je však nevhodné, začiatkom mája to pre KORZÁR ppriznal aj sám primátor. Na riešenie však po voľbách tlačili občania, keď spísali petíciu. Mesto opäť iniciovalo rokovania so ŽSR. Navrhlo ŽSR spojiť rekonštrukciu stanice s prepojením na izolovanú štvrť. Chce, aby sa podchod k vlakovým nástupištiam predĺžil popod trať na druhú stranu. Hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková to síce potvrdila, ale pripustila, že tento rok to určite nebude: „Je zaradený do etapy do roku 2010."

SkryťVypnúť reklamu

Podľa primátora mesta sa veci trochu pohli. V reakcii na interpeláciu Miroslava Halapina uviedol, že Železnice SR robia v tejto časti koľajiska banský a geologický prieskum. Tento rok do neho investujú asi 5 miliónov korún: „Na budúci rok do toho ŽSR chce vložiť 17 miliónov korún. My by sme sa k investícii mali časom pridať. Treba vykúpiť pozemky na druhej strane a urobiť bezbariérový vstup do podchodu."

Odhadovaných 2,5 milióna korún na tento účel musí mesto naplánovať v rozpočte na rok 2008: „Iné riešenia sú legislatívne dlhšie, ale nie sú vylúčené. Ešte raz s tým môžeme ísť do komisie Národnej rady SR a získať na ministerstve výnimku."

Kopka dodáva, že k „výnimkovému" priechodu cez koľaje existuje aj projektová dokumentácia. Mesto do nej investovalo 200-tisíc korún.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  2. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  3. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  4. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  6. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 692
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 279
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 3 826
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 694
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 235
  6. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 2 699
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 590
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 423

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  3. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  4. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  5. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  6. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  7. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  8. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 489
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 953
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 458
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 107
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 564
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 467
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 185
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 821
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  3. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  4. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  5. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  6. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  7. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  8. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 489
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 953
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 458
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 107
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 564
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 467
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 185
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 821
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu