Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Do práce chodia peši alebo na bicykli

MAŤOVCE. Na prekládke pracujú stovky ľudí z Veľkých Kapušian a okolia. Hoci robia na železnici, výhody z toho nemajú. Služobný vlak, ktorý ich vozil

do roboty včas, nechodí.

Železničný stredovek?

"Je to zúfalé. Keď chcem ísť na rannú smenu, musím sa dostať do Kapušian, odtiaľ autobusom k závorám a potom peši. Žiadny spoj ďalej nejde," povedal nám pracovník prekládkovej stanice. Svoje meno v obave zo straty práce neuviedol: "Kedysi na prekládku chodili služobné vlaky v čase, keď sme šli na smeny. Zrušili ich! Už dva roky sľubujú ich obnovenie a stále nič." Zamestnanci dopravu riešiť svojsky - buď sa poskladajú na cestu na súkromnom aute či idú na bicykli: "Alebo peši, čo je riadna diaľka. Pripadá mi to ako stredovek!"

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Začiatok smeny verzus spoj

Hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková hovorí, že v Maťovciach aktuálne pracuje 92 zamestnancov podniku: "Nástupy na pracoviská sú rôzne, podľa turnusov - o šiestej ráno, resp. podvečer. Alebo 6:15, resp. 19:00." Nástup súvisí s pracovným zaradením. Uvádza, že "v čase začiatku a konca pracovnej smeny chodia spoje, ako je to uvedené." Zoznam služobných spojov s nimi ale vôbec neladí. "Ranný" do Maťoviec prichádza o 6:48, odchádza o 6:58. Popoludňajší prichádza o 14:24, odchádza o 14:34. Nič viac za celý deň.

Z kaluže pod odkvap

Z kaluže pod odkvap sa zamestnanci dostanú, ak využijú autobusy. Tie majú najbližšiu zastávku na závorách. "V pracovných dňoch 2 autobusy majú ráno príchod o 6,00 hod. a 6,03 hod. Pre nočnú smenu nie sú v takomto čase žiadne autobusové spoje," hovorí Pavlíková. Háčik je v tom, že závory sú vzdialené od pracovísk 1 - 3,5 km. Ako sa majú ľudia včas dostať do práce, ŽSR nevysvetlili...

SkryťVypnúť reklamu

Žiadne obnovenie

Pavlíková zrušenie "logickejších" spojov obhajuje tým, že " služobné vlaky boli veľmi nákladné, nerentabilné." O ich opätovnom zavedení ŽSR neuvažuje.

Štyri stovky ľudí v ofsajde

Hovorca Cargo Slovakia, a. s. Ján Tréger vysvetľuje, že okrem ich ľudí a zamestnancov ŽSR sem dochádzajú aj ľudia z Colného úradu, Hraničnej a Železničnej polície. Spolu ich tam pracuje 446, prevažne v turnusovom režime 12 / 24 / 48 hodín. Z toho 363 v nepretržitej prevádzke: "Je pravdou, že na striedanie zmien v nej nie sú zabezpečené vhodné vlakové spojenia."

Prečo?

Tréger vysvetľuje, že do 6.mája 2005 premával služobný motorový vlak na striedanie pracovných zmien denne - vždy na 06.00 a na 18.00: "Z dôvodov vysokých nákladov na používanie dopravnej cesty, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. prestala objednávať dopravné trasy za uvedený úsek."

SkryťVypnúť reklamu

Čo bude ďalej

Hovorca dodáva, že problém riešia. Spoločnosť v rokoch 2005 a 2006 v spolupráci s odbormi rokovala s SAD, aby zabezpečila zvoz a odvoz zamestnancov "v danom uzle." Zavedenie autobusovej dopravy na zabezpečenie dochádzky zamestnancov na pracovisko Maťovce predpokladajú od polovice októbra 2007.

LÝDIA VEREŠČAKOVÁ

lydia.verescakovakorzar.sk

Autor: Extrémy

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 297
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 978
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 315
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 143
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 207
  1. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  2. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  3. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  4. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  5. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  7. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  8. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 457
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 61 927
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 294
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 924
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 493
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  2. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  3. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  4. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  5. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  7. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  8. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 457
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 61 927
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 294
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 924
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 493
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu