Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky

Do práce chodia peši alebo na bicykli

MAŤOVCE. Na prekládke pracujú stovky ľudí z Veľkých Kapušian a okolia. Hoci robia na železnici, výhody z toho nemajú. Služobný vlak, ktorý ich vozil

do roboty včas, nechodí.

Železničný stredovek?

"Je to zúfalé. Keď chcem ísť na rannú smenu, musím sa dostať do Kapušian, odtiaľ autobusom k závorám a potom peši. Žiadny spoj ďalej nejde," povedal nám pracovník prekládkovej stanice. Svoje meno v obave zo straty práce neuviedol: "Kedysi na prekládku chodili služobné vlaky v čase, keď sme šli na smeny. Zrušili ich! Už dva roky sľubujú ich obnovenie a stále nič." Zamestnanci dopravu riešiť svojsky - buď sa poskladajú na cestu na súkromnom aute či idú na bicykli: "Alebo peši, čo je riadna diaľka. Pripadá mi to ako stredovek!"

Skryť Vypnúť reklamu

Začiatok smeny verzus spoj

Hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková hovorí, že v Maťovciach aktuálne pracuje 92 zamestnancov podniku: "Nástupy na pracoviská sú rôzne, podľa turnusov - o šiestej ráno, resp. podvečer. Alebo 6:15, resp. 19:00." Nástup súvisí s pracovným zaradením. Uvádza, že "v čase začiatku a konca pracovnej smeny chodia spoje, ako je to uvedené." Zoznam služobných spojov s nimi ale vôbec neladí. "Ranný" do Maťoviec prichádza o 6:48, odchádza o 6:58. Popoludňajší prichádza o 14:24, odchádza o 14:34. Nič viac za celý deň.

Z kaluže pod odkvap

Z kaluže pod odkvap sa zamestnanci dostanú, ak využijú autobusy. Tie majú najbližšiu zastávku na závorách. "V pracovných dňoch 2 autobusy majú ráno príchod o 6,00 hod. a 6,03 hod. Pre nočnú smenu nie sú v takomto čase žiadne autobusové spoje," hovorí Pavlíková. Háčik je v tom, že závory sú vzdialené od pracovísk 1 - 3,5 km. Ako sa majú ľudia včas dostať do práce, ŽSR nevysvetlili...

Skryť Vypnúť reklamu

Žiadne obnovenie

Pavlíková zrušenie "logickejších" spojov obhajuje tým, že " služobné vlaky boli veľmi nákladné, nerentabilné." O ich opätovnom zavedení ŽSR neuvažuje.

Štyri stovky ľudí v ofsajde

Hovorca Cargo Slovakia, a. s. Ján Tréger vysvetľuje, že okrem ich ľudí a zamestnancov ŽSR sem dochádzajú aj ľudia z Colného úradu, Hraničnej a Železničnej polície. Spolu ich tam pracuje 446, prevažne v turnusovom režime 12 / 24 / 48 hodín. Z toho 363 v nepretržitej prevádzke: "Je pravdou, že na striedanie zmien v nej nie sú zabezpečené vhodné vlakové spojenia."

Prečo?

Tréger vysvetľuje, že do 6.mája 2005 premával služobný motorový vlak na striedanie pracovných zmien denne - vždy na 06.00 a na 18.00: "Z dôvodov vysokých nákladov na používanie dopravnej cesty, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. prestala objednávať dopravné trasy za uvedený úsek."

Skryť Vypnúť reklamu

Čo bude ďalej

Hovorca dodáva, že problém riešia. Spoločnosť v rokoch 2005 a 2006 v spolupráci s odbormi rokovala s SAD, aby zabezpečila zvoz a odvoz zamestnancov "v danom uzle." Zavedenie autobusovej dopravy na zabezpečenie dochádzky zamestnancov na pracovisko Maťovce predpokladajú od polovice októbra 2007.

LÝDIA VEREŠČAKOVÁ

lydia.verescakovakorzar.sk

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Zázračná hranica kilometrov, po ktorej sa vám elektromobil neoplatí
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  5. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 24 659
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 14 110
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 853
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 000
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 10 361
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 073
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 329
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 7 016
  9. Po Slovensku na motorke 5 338
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 016
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demografický problém nikto nerieši.


9. jún
Rozhovory ZKH: Juraj Šeliga.

Strana Za ľudí je v kríze už niekoľko týždňov.


a 1 ďalší 4 h
Peter Schutz

Východisko na spôsob "vláda národnej spásy" je čistá fantazmagória.


4 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop