Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Do práce chodia peši alebo na bicykli

MAŤOVCE. Na prekládke pracujú stovky ľudí z Veľkých Kapušian a okolia. Hoci robia na železnici, výhody z toho nemajú. Služobný vlak, ktorý ich vozil

do roboty včas, nechodí.

Železničný stredovek?

"Je to zúfalé. Keď chcem ísť na rannú smenu, musím sa dostať do Kapušian, odtiaľ autobusom k závorám a potom peši. Žiadny spoj ďalej nejde," povedal nám pracovník prekládkovej stanice. Svoje meno v obave zo straty práce neuviedol: "Kedysi na prekládku chodili služobné vlaky v čase, keď sme šli na smeny. Zrušili ich! Už dva roky sľubujú ich obnovenie a stále nič." Zamestnanci dopravu riešiť svojsky - buď sa poskladajú na cestu na súkromnom aute či idú na bicykli: "Alebo peši, čo je riadna diaľka. Pripadá mi to ako stredovek!"

Skryť Vypnúť reklamu

Začiatok smeny verzus spoj

Hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková hovorí, že v Maťovciach aktuálne pracuje 92 zamestnancov podniku: "Nástupy na pracoviská sú rôzne, podľa turnusov - o šiestej ráno, resp. podvečer. Alebo 6:15, resp. 19:00." Nástup súvisí s pracovným zaradením. Uvádza, že "v čase začiatku a konca pracovnej smeny chodia spoje, ako je to uvedené." Zoznam služobných spojov s nimi ale vôbec neladí. "Ranný" do Maťoviec prichádza o 6:48, odchádza o 6:58. Popoludňajší prichádza o 14:24, odchádza o 14:34. Nič viac za celý deň.

Z kaluže pod odkvap

Z kaluže pod odkvap sa zamestnanci dostanú, ak využijú autobusy. Tie majú najbližšiu zastávku na závorách. "V pracovných dňoch 2 autobusy majú ráno príchod o 6,00 hod. a 6,03 hod. Pre nočnú smenu nie sú v takomto čase žiadne autobusové spoje," hovorí Pavlíková. Háčik je v tom, že závory sú vzdialené od pracovísk 1 - 3,5 km. Ako sa majú ľudia včas dostať do práce, ŽSR nevysvetlili...

Skryť Vypnúť reklamu

Žiadne obnovenie

Pavlíková zrušenie "logickejších" spojov obhajuje tým, že " služobné vlaky boli veľmi nákladné, nerentabilné." O ich opätovnom zavedení ŽSR neuvažuje.

Štyri stovky ľudí v ofsajde

Hovorca Cargo Slovakia, a. s. Ján Tréger vysvetľuje, že okrem ich ľudí a zamestnancov ŽSR sem dochádzajú aj ľudia z Colného úradu, Hraničnej a Železničnej polície. Spolu ich tam pracuje 446, prevažne v turnusovom režime 12 / 24 / 48 hodín. Z toho 363 v nepretržitej prevádzke: "Je pravdou, že na striedanie zmien v nej nie sú zabezpečené vhodné vlakové spojenia."

Prečo?

Tréger vysvetľuje, že do 6.mája 2005 premával služobný motorový vlak na striedanie pracovných zmien denne - vždy na 06.00 a na 18.00: "Z dôvodov vysokých nákladov na používanie dopravnej cesty, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. prestala objednávať dopravné trasy za uvedený úsek."

Skryť Vypnúť reklamu

Čo bude ďalej

Hovorca dodáva, že problém riešia. Spoločnosť v rokoch 2005 a 2006 v spolupráci s odbormi rokovala s SAD, aby zabezpečila zvoz a odvoz zamestnancov "v danom uzle." Zavedenie autobusovej dopravy na zabezpečenie dochádzky zamestnancov na pracovisko Maťovce predpokladajú od polovice októbra 2007.

LÝDIA VEREŠČAKOVÁ

lydia.verescakovakorzar.sk

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 798
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 180
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 576
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 511
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 625
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 009
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 887
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 629
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 430
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 784
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop