Termín dokončenia okružnej križovatky posunuli preložky inžinierskych sietí. Od pondelka ju preberá investor. SNINA. Dôvodom jej výstavby je
Anna Kornajová
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Termín dokončenia okružnej križovatky posunuli preložky inžinierskych sietí. Od pondelka ju preberá investor.
SNINA. Dôvodom jej výstavby je zvýšenie frekvencie dopravy v centre mesta na ceste I/74 a časté kolízie áut s chodcami. Kruhový objazd zabezpečí plynulé napojenie miestnej komunikácie, všetkých vjazdov z okolitých areálov, obchodných centier a bezpečný pohyb a priechod chodcov v dopravnom uzle.
Investorom stavby je Slovenská správa ciest Investičná výstavba a správa ciest (SSC IVSC) Košice. S výstavbou začala spoločnosť Skanska v septembri 2006. Rozpočtové náklady predstavujú 31,5 milióna korún. Pôvodný termín ukončenia stavby bol podľa námestníka IVSC Romana Šplíchala zmluvne dohodnutý na august 2007.
Nedodržanie termínu spôsobili dodatočné práce a zmeny riešenia na preložkách inžinierskych sietí. Neočakávaný časový sklz vyvolali problémy s vlastníkom plynového potrubia. "Bránila tomu legislatíva. Nebolo nám umožnené prepojenie potrubia po jeho preložení. To si vyžiadalo úpravu stavebných a technologických postupov. Spôsobilo to aj zmeny v doprave počas prác na križovatke," vysvetľuje Šplíchal. Termín dokončenia stavby sa tak posunul o tri týždne.
Hotová
V piatok začalo preberacie konanie preložiek inžinierskych sietí. "V pondelok (dnes - pozn. red.) preberieme stavbu od dodávateľa," uviedol Šplíchal. Perličkou, ktorú ofrflali viacerí motoristi bolo, že počas výstavby cez križovatku viedla bežná doprava.
Čitateľ zo Sniny nás listom informoval, že okružná križovatka je údajne úzka. Šplíchal považuje toto tvrdenie za "absolútne neopodstatnené". Projektovú dokumentáciu vraj vypracoval odborník v súlade s príslušnými technickými normami. Stavalo sa podľa nej. Prešla aj povoľovacím procesom. "V stavebnom konaní neboli k technickému riešeniu križovatky zo strany účastníkov žiadne pripomienky," uzavrel.