Nádherné prostredie, pokosený areál, výborná voda v bazénoch, prijateľné ceny. Tieto veci ľudia oceňujú na trebišovskom kúpalisku. Na druhej strane
Lýdia Vereščaková
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
netaja svoje výhrady voči nízkej kvalite služieb. Mnohým vadia zastarané sociálne zariadenia, málo atrakcií pre deti a najmä, zle zorganizované občerstvenie. Ľudia otvorene kritizujú aj jeho kvalitu.
TREBIŠOV. Mesto, ktorému areál kúpaliska, vrátane stánkov občerstvenia patrí, dôvodí, že na ich prenájom sa viaže desaťročná zmluva. Firma Rubops, ktorá je ich prenajímateľom, zase oponuje, že mesto jej neumožňuje do modernizácie investovať. Tvrdí, že sťažnosti na služby zatiaľ nemali.
Počas uplynulých dvoch víkendov kúpalisko zažívalo poriadny nával. Ľudia si pochvaľovali pekné prostredie a vykosené plochy so starými stromami, pod ktoré je možné sa skryť pred slnkom. Vysoko si cenia aj výbornú vodu v bazénoch. Priznávajú ale, že o plávaní pri návale rekreantov môžu len snívať. Mnohí by prijali ďalší bazén. A tiež atrakcie pre deti. Okrem dvoch šmykľaviek v detskom bazéne a pár hojdačiek sa tu nemajú kde vyblázniť. Chcelo by to vraj malý tobogán. Taktiež kritizujú staré socialistické sociálne zariadenia. Mnohí nevedia ani o palete služieb požičovne - športových potrieb, lehátok a pod. Nie je totiž dostatočne spropagovaná. Za najväčšiu boľačku inak krásneho kúpaliska väčšina považuje občerstvenie.
"To tu nepoznajú servítky?" pýta sa mladá žena, keď jej zo stánku podajú hotdog. Po prvom zahryznutí sa zháči: "To je čo za tvrdý rožok?" Kukuricu vám zabalia akurát tak do papiera. Keď ich beriete viac naraz, igelitovú tašku nedostanete. Odpoveď: Nemáme. Na deke sa s langošom na papieri pasuje mladá mamička: "Je nejaký gumený, či čo. A najmä studený. Nabudúce si radšej donesiem jedlo z domu." Hodnotenie hranoliek tiež nedopadlo najlepšie. "Sú chutné, ale nejaké tvrdé. Možno sa im len nevydarili," komentuje asi 17-ročný chlapec. Polovica dávky končí o pár minút v koši. Najlepšie obstáli hamburgery. Akurát s tým, že namiesto majonézy v nich bola len horčica. Ako inak, len v papieri. Servítka nikde. "Ale inak je dobrý," pochvaľuje si chlapčisko, hoci mu obsah hamburgera tečie po dlaniach. Teplé polievky, pizza, pečená klobása či grilované špeciality, typické na kúpaliskách také čosi tu nekúpite. Kritika obišla len nápoje.
Kapitolou samou osebe je organizácia občerstvenia. Keď si kúpite hot dog a chcete aj nealko, pošlú vás o stánok ďalej. Tam si síce kúpite nealko, ale na kávu vás opäť odporučia o stánok ďalej. Chcete pivo? Iste, v ďalšom stánku. Pri ďalšom stánku vám okrem hamburgerov a langošov nepredajú nič. "To si asi robia z ľudí dobrý deň," uľaví si starší pán, stojaci už pri treťom stánku. Jediné, čo ho zachraňuje od infarktu, je dobre chladené pivo v ruke a málo ľudí, čo skracuje čakacie doby a rady na minimum. Všetci sa pýtajú je tu služba pre zákazníka alebo zákazník pre službu? Nedostatky vyrovnáva len príjemná obsluha. Tá s tým nič neurobí, väčšinou ide o brigádnikov. Odpoveď všade rovnaká: Úsmev a pokrčenie pliec.
Mesto stánky prenajalo
Vedúci správy rekreačných zariadení mesta Peter Bačkovský problémy pozná a priznáva. "Ľudia sa sťažujú nám. Stánky občerstvenia ale mesto neprevádzkuje. Prenajalo ich v r. 1998 na 10 rokov súkromnej firme. Nemáme na to žiadny vplyv," hovorí. Pripúšťa, že organizovanie predaja v stánkoch je výlučnou vecou firmy Rubops: "Vieme, že priestorové možnosti zastaraných stánkov nie sú najlepšie, preto asi tá podivná organizácia predaja. Na druhej strane by kvalitu služieb mohla pomôcť zvýšiť konkurencia. Tá tu nie je." Dodáva, že zmluva platí len do konca tohto roka: "Podľa mojich informácií ju mesto prenajímateľovi už neplánuje predĺžiť."
STANOVISKO
Rubops problémy nepripúšťa
Rozhorčene na náš krátky sumár názorov ľudí z kúpaliska reagovala zástupkyňa firmy Rubops Slávka Čierna. Oponovala, že žiadna hygienická smernica vraj neprikazuje dávať k jedlám servítku. Chýbajúce tašky k väčšej objednávke a podobné "detaily" vraj nie sú povinné. Tvrdí, že žiadne sťažnosti nemali: "Sama tu robím už 15 rokov a nikto sa nesťažoval. Práve naopak, chodia sem ľudia z Košíc a pochvaľujú si kvalitné občerstvenie za veľmi prijateľné ceny."
Nízku ponuku a štandard občerstvenia v porovnaní s inými rekreačnými strediskami nepripúšťa. Podľa nej je to vec názoru, resp. vždy sa nájdu a nespokojní. "Pokiaľ ide o organizáciu, v tých starých socialistických stánkoch sa to inak nedá." Technicky je vraj nemožné predávať v jednom stánku všetko, aby zákazník nemusel chodiť ako bludný Holanďan: "Navrhli sme mestu, že to zbúrame a postavíme nové, ale nedovolilo to. Nechce nám ani predĺžiť zmluvu," dodala Čierna na záver.