Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Výstavba južného obchvatu Humenného

ANNA KORNAJOVÁ, anna.kornajovakorzar.skDva z troch navrhnutých variantov plánovanej výstavby preložky cesty I/74 Humenné-Brekov rátajú s trasou,

ANNA KORNAJOVÁ, anna.kornajovakorzar.sk

Dva z troch navrhnutých variantov plánovanej výstavby preložky cesty I/74 Humenné-Brekov rátajú s trasou, ktorá by viedla v blízkosti rodinných domov na Jasenovskej ulici v Humennom a nových domov na sídlisku Pod Sokolejom. Niektorých majiteľov domov to znepokojilo, zhoršili by sa vraj ich životné podmienky. Obec Jasenov by prišla o pozemky na výstavbu bytov, hoci kvôli plánovanému obchvatu je v Humennom v dotknutých lokalitách stavebný uzáver.

HUMENNÉ. Korzár oslovili obyvatelia rodinných domov na Jasenovskej ulici v Humennom. Sú nespokojní s návrhmi projektantov. Tí vypracovali tri varianty budúcej preložky cesty. Podľa dvoch z nich by im frčali autá rovno pred domami.

SkryťVypnúť reklamu

Znepokojení

Čitatelia nás požiadali, aby sme ich mená nezverejnili. Priznávajú, že ich šokovalo, keď z projektovej dokumentácie vyčítali, že podľa variantu B a C by nová cesta mohla viesť od futbalového ihriska v Jasenove popri domoch na Jasenovskej, smerom na sídlisko Pod Sokolejom. "Je to len niekoľko metrov od našich domov. Mala by viesť aj tesne za novou rodinnou výstavbou na sídlisku Pod Sokolejom. Tesne pod lesom. Ak by o tom ľudia vedeli, tak by si tam pred rokmi pozemky nekúpili. Svoje domy len teraz dostavali. My by sme mali mať pred domom akýsi nadjazd," vyrozumeli nás. Sú za to, aby sa cesta budovala podľa variantu A.

Návrhy

Podľa informácií na internete by mal obchvat začínať severne od Strážskeho pri železničnom nadjazde. Podľa variantu A by sa tu mal vybudovať most a cesta by mala pokračovať súbežne so železničnou traťou k poľnohospodárskemu družstvu a futbalovému ihrisku v Brekove. Odtiaľ ku križovatke v Humennom, kde by sa dalo odbočiť do Závadky a Vranova nad Topľou. Cesta by potom smerovala k čističke odpadových vôd a premostila by Laborec. Po jeho ľavom brehu pri priemyselnej zóne by smerovala ku križovatke Jasenovská-Sninská. Tu by podľa plánov mala vyrásť okružná križovatka a cesta by pokračovala smerom na Krámovú, kde by sa napojila na existujúcu hlavnú cestu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa variantov B a C by zmeny nastali za mostom cez Laborec. Cesta by viedla na križovatku, z ktorej by sa dalo odbočiť do Jasenova a k futbalovému ihrisku. Pokračovala by medzi Jasenovom a domami na Jasenovskej ulici k sídlisku Pod Sokolejom. Existujúcu cestu do obce by premostili a autá by v smere na Ptičie alebo Sninu prechádzali popod les za rodinnými novostavbami. Obišla by križovatku Jasenovská Sninská a končila by zhruba v rovnakom mieste ako podľa variantu A.

Jasenov tiež nesúhlasí s variantmi B a C

Jozef Čurilla, starosta obce Jasenov, pre Korzár uviedol, že obecné zastupiteľstvo varianty B a C jednomyseľne zamietlo. Obáva sa o budúcnosť futbalového ihriska. Rovnako by obec prišla o pozemky na individuálnu bytovú výstavbu. "Zamietnutý variant by veľmi negatívne vplýval na urbanizmus celej obce a priľahlého územia. Okrem obrábania poľnohospodárskej pôdy je využívané aj na turistiku," zhodli sa poslanci. Podľa nich variant A menej zaťaží životné prostredie a rozumnejšie vyrieši dopravnú situáciu nielen Jasenova, ale aj na sídlisku Pod Sokolejm - hlavne v dopravných špičkách.

SkryťVypnúť reklamu

Humenné je takisto za variant A

Navrhovaná trasa podľa variantu A je v súlade s územnými plánmi Prešovského samosprávneho kraja a mesta Humenné. Marián Šalata, vedúci oddelenia výstavby a územného plánu mestského úradu v Humennom, sa na spoločnom verejnom prerokovaní správy o hodnotení vplyvov obchvatu na životné prostredie vyjadril: "Obchvat je strategickým záujmom mesta pre jeho ďalší rozvoj." V správe sa okrem iného uvádza, že variant C odporúčajú spracovatelia ako optimálny. Podľa mesta by však zhoršil životné prostredie v existujúcej a navrhovanej zástavbe rodinných domov vo viacerých lokalitách - Mlynisko, Jasenovská ulica, sídlisko Pod Sokolejom atď. Zhruba 3 km z navrhovanej preložky by podľa tohto variantu viedli v blízkosti rodinných domov. Primátor Vladimír Kostilník uviedol: "Mesto sa priklonilo k variantu A." Okrem iného by si nevyžiadal zmenu územného plánu mesta. "Navyše, už dávno je v plánovaných lokalitách stavebný uzáver na výstavbu." Hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová informovala, že v súčasnosti prebieha proces posudzovania vplyvov stavby na životné prostredie. V záverečnom stanovisku, ktoré vypracuje ministerstvo životného prostredia, bude vybratý variant, ktorý sa bude realizovať," povedala. Dodala, že potom nasleduje verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavebného zámeru a dokumentácie pre územné rozhodnutie.

* * *

ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE

O preložke I/74

n Začiatok výstavby je naplánovaný na rok 2010. Ukončiť by ju chceli na jeseň 2014, motoristom by slúžila od jari 2015.

n Trasa podľa variantu A by merala 10,316 km a stála by zhruba 1 miliardu 753 miliónov korún.

n Variant B by meral 10,390 km a stál by zhruba 1 miliardu 513 miliónov korún.

n Preložka podľa variantu C by merala 10,470 km a stála by 1 miliardu 595 miliónov korún.

Autor: sdk

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 715
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 196
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 5 264
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 611
  5. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 594
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 405
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 284
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 592
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 398
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 497
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 319
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 963
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 24 230
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 19 999
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 605
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 095
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 398
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 497
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 319
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 963
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 24 230
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 19 999
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 605
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 095
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu