Výstavbu priechodu Ubľa ukončili v decembri 1994. Odvtedy tu nebola robená žiadna rozsiahlejšia oprava. To sa prejavilo po našom vstupe do Európskej únie a pred plánovaným vstupom do schengenského priestoru vlani v decembri. Priechod Ubľa už nevyhovoval po technickej ani kapacitnej stránke. Prednosť však musel dostať najvyťaženejší priechod Vyšné Nemecké, kompletne vynovený ho odovzdali ešte vlani v júni. Tesne po Vyšnom Nemeckom urobili aj prvú etapu "generálky" Uble. Vlani v polovici septembra odovzdali do užívania novú kontrolnú halu a modernejšie riešenie dopravy. Nevyžiadalo si to uzavretie priechodu. Tieto práce Slovensko stihlo ešte pred svojim vstupom do Schengenu.
Na druhú etapu rekonštrukcie Uble prišiel rad až teraz. Podľa hovorkyne michalovského Colného riaditeľstva Kláry Baloghovej bolo jej cieľom vytvoriť aj tu štandardné podmienky pre vybavenie cestujúcich pri prestupe štátnej a colnej hranice Slovenska a zároveň vonkajšej hranice Schengenu. Na priechode vyrástla nová administratívna budova, boxy na vybavovanie cestujúcich pre colníkov aj policajtov, zastrešili aj časť priechodu. Investičné náklady predstavujú asi 50 miliónov korún (asi 1,7 mil. eur). Priechod v Ubli uzavreli asi rok po odovzdaní prvej etapy prác - začiatkom septembra 2008. Vzhľadom na rozsah úprav bolo nutné dopravu z neho odkloniť na zvyšné dva priechody na hranici. Vynovenú Ubľu sprístupnia cestujúcim dnes po jedenástej.