Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Projekt je hotový, chýbajú peniaze. Nadjazd v Trebišove zhltne milióny

Kraj hľadá peniaze na zložitú obnovu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Jana Otriová)

TREBIŠOV. Košický samosprávny kraj (KSK) plánuje v Trebišove celkovú obnovu nadjazdu, ktorý sa nachádza nad železničnou traťou a je v zlom stavebno-technickom stave.

Predpokladané náklady aktuálne predstavujú približne osem miliónov eur. Kraj na to financie v rozpočte nemá a snaží sa získať externé zdroje, potvrdila hovorkyňa KSK Anna Terezková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V súčasnosti máme na komplexnú rekonštrukciu spracovanú už aj projektovú dokumentáciu," uviedla.

Konečnú sumu nákladov vygeneruje verejné obstarávanie.

SkryťVypnúť reklamu

„Vzhľadom na nepriaznivú ekonomickú situáciu, vysokú infláciu, nárast cien stavebných materiálov a energií, ako aj krátenie podielových daní samosprávam bez dostatočnej kompenzácie KSK nemá v rozpočte na tento rok finančné prostriedky na nové projekty z kapitálových výdavkov vrátane tejto rekonštrukcie," skonštatovala Terezková.

Po prípadnom pridelení finančných prostriedkov bude možné vyhlásiť verejné obstarávanie na zhotoviteľa.

Súvisiaci článok Nadjazd v Trebišove je v zlom stave. Projekt je hotový, čaká sa na peniaze Čítajte 

Päťdesiatročný most

Most sa nachádza na ceste III/3710, postavili ho v roku 1971, jeho posledná rekonštrukcia bola v rokoch 2002 až 2005. Za jeho zlý stav podľa kraja môže predovšetkým vysoký výskyt bludných prúdov a vysoký podiel chloridov v betóne.

Z konštrukcie odpadáva krycia vrstva betónu a výstuž a oceľové časti korodujú. Okrem toho sa na spodnej stavbe a na vozovke nachádzajú trhliny a odvodnenie mosta je nefunkčné.

SkryťVypnúť reklamu

„Rekonštrukcia by mala zahŕňať vybúranie existujúceho mostného zvršku, obetónovanie spodnej stavby, výmenu ložísk, sanáciu nosnej konštrukcie a jej zosilnenie, vybudovanie novej spriahajúcej dosky, ríms, nového mostného zvršku, ako aj odvodnenia. Jej súčasťou bude aj rekonštrukcia vozovky pred a za mostom, ako aj výmena záchytných bezpečnostných zariadení vrátane nového zábradlia," informoval kraj.

Najnáročnejšia stavba akú kedy kraj robil

Obnova mosta a cesty bude prebiehať za celkovej uzávery a jazdiť sa bude po navrhnutej obchádzkovej trase. Predpokladaná doba rekonštrukcie je desať mesiacov.

„Keďže ide o jeden z najdlhších mostov v kraji, jeho dĺžka je takmer 280 metrov a pod mostom sa nachádza niekoľko železničných koľají vrátane širokorozchodnej trate vedúcej do U. S. Steel Košice, počas rekonštrukcie bude nevyhnutné upraviť trakčné vedenie. Vzhľadom na to pôjde o technicky aj finančne najnáročnejšiu stavbu, akú kedy kraj a Správa ciest KSK realizovali," doplnila Terezková.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 66 545
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 186
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 794
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 662
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 173
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 029
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 162
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 770
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 212
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 256
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 890
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 278
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 770
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 212
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 256
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 890
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 278
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu