Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Mestá z Použia kritizujú rušenie vlakových spojov, žiadajú ich návrat

Nesystémové, hodnotia krok Železničnej spoločnosti.

Rušenie vlakov kritizujú samosprávy na čele s Veľkými Kapušanmi.(ILustračné foto)Rušenie vlakov kritizujú samosprávy na čele s Veľkými Kapušanmi.(ILustračné foto) (Zdroj: Korzár/Michal Frank)

VEĽKÉ KAPUŠANY. Združenie miest a obcí Použia nesúhlasí s odstavením vlakovej dopravy na trati Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, ku ktorému došlo od 7. marca.

V žiadosti adresovanej ministrovi dopravy žiada združenie o jej znovuzavedenie.

Žiadosť podpísal primátor Veľkých Kapušian Peter Petrikán (nezávislý) a 16 starostov obcí regiónu.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samosprávy: V zlom čase

Súvisiaci článok Vlaky z Prešova do Košíc obmedzujú, niektoré ďalšie spoje úplne rušia Čítajte 

„Sme si vedomí, že spoje medzi Veľkými Kapušanmi a Bánovcami nad Ondavou neboli vždy rentabilné a museli byť dotované z prostriedkov štátneho rozpočtu, avšak zrušiť tento spoj na základe štatistických ukazovateľov z pandémiou postihnutého obdobia, keď študentom bola znemožnená prezenčná forma štúdia a pracujúcim nariadený home office, považujeme za nesystémové a nesprávne rozhodnutie," uviedli v liste.

Skryť Vypnúť reklamu

Skúsenosti občanov Použia podľa nich nenechajú zabudnúť na problémy, ktoré im rozhodnutie o zastavení železničnej dopravy v minulosti spôsobilo, pričom všetky alternatívy zavedené na kompenzáciu tohto výpadku sa ukázali ako neefektívne.

ZSSK: Malé využitie

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) argumentuje, že vlaky na danom úseku boli od obnovenia prevádzky v roku 2019 využívané len minimálne.

„Vo vlakoch ZSSK na traťovom úseku Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany sme v priemere na vlak v roku 2019 prepravili 5,4 cestujúcich a v roku 2020 to bolo 3,8 cestujúcich. Na trati došlo preto z dôvodu dlhodobého nezáujmu cestujúcich k trvalému zrušeniu všetkých ôsmich vlakových spojení. Išlo o redukciu dopravy na pokyn Ministerstva dopravy a výstavby SR," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Skryť Vypnúť reklamu

Výber tratí, respektíve vlakov určených do redukcie bol podľa neho realizovaný na základe využitia vlakov počas pretrvávajúcej pandémie a s prihliadnutím na zabezpečenie plynulej, kvalitnej a spoľahlivej verejnej dopravy do zamestnania či škôl.

„Pri hodnotení jednotlivých tratí a príprave obmedzení v železničnej doprave od 7. marca 2021 sme vychádzali z hodnotenia prepravných ukazovateľov za obdobie roka 2019, vývoja v roku 2020 a očakávaní v roku 2021," konštatoval hovorca.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 607
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 781
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 750
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 656
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 842
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 498
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 737
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 014
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 055
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 413
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Železničná spoločnosť Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Vlaky

Neprehliadnite tiež

Profesor Jarčuška hovorí, že lekári museli robiť medicínu, na ktorú vôbec neboli pripravení.

Nečakal stratu súkromia, ľudia ho spoznávajú v obchode.

38m
Predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kraj si podľa neho vie vyriešiť svojich obyvateľov do dvoch mesiacov.

37m
Najväčšia zelená plocha vo vnútroblokovom priestore Kuzmányho, Kpt. Nálepku a Magurská by podľa želania miestnych mala byť staromestským Central parkom.

Na Dargovskej vystriedajú nevyužívaný asfalt kontajnery i relax zóna.

38m
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

13 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop