Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

V Dvoriankach žiadajú riešenie dopravy. Schyľuje sa k protestom

Rezort zatiaľ nedal súhlas na vážnicu.

Dvorianky. Obyvatelia roky bojujú za to, aby bola doprava v obci odbremenená od kamiónov.Dvorianky. Obyvatelia roky bojujú za to, aby bola doprava v obci odbremenená od kamiónov. (Zdroj: TASR/Roman Hanc)

DVORIANKY. Ministerstvo dopravy doteraz nedalo súhlas na realizáciu projektu s názvom Vážnica, ktorý plánuje Slovenská správa ciest (SSC) v obci Dvorianky v okrese Trebišov. Uviedla to hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pritom SSC už pred vyše mesiacom vyhodnotila verejnú súťaž na dodávateľa stavby s nákladom takmer milión eur.

Obyvatelia obce Dvorianky trpia následkami intenzívnej tranzitnej kamiónovej prepravy. Dlhé roky sa sťažujú, že kamióny spôsobujú veľké otrasy, ktoré poškodzujú domy, ako aj neprimeraný hluk.

SkryťVypnúť reklamu

Petície aj protesty

Vodiči kamiónov nerešpektujú obmedzenie rýchlosti a ohrozuje bezpečnosť a zdravie ľudí.

Obyvatelia obce využili všetky možné legislatívne prostriedky vrátane petície a protestov, aby správa ciest podnikla kroky na zvýšenie bezpečnosti a ochrany zdravia obyvateľov.

Prečítajte si tiež: V Dvoriankach idú stavať systém na sledovanie dopravy Čítajte 



Neudelenie súhlasu bráni SSC podpísať zmluvu z víťazom súťaže a brzdí realizáciu projektu, čo má za následok pretrvávanie negatívnych vplyvov na zdravie a život obyvateľov.

Pritom do 15. decembra mal byť realizovaný projekt Vážnica - systém, ktorý by 24 hodín monitoroval nielen dodržiavanie obmedzenej rýchlosti, ale súčasne by vážil aj kamióny, registroval evidenčné značky a umožňoval uplatniť sankcie za porušenie.

Ako uviedla hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká, keďže zatiaľ nebolo prijaté rozhodnutie o dodatočných potrebných zdrojoch financovania cestnej infraštruktúry, v súčasnosti ministerstvo nevie prejudikovať zdroje kapitoly a definitívne rozdeliť zdroje z rozpočtu na budúci rok.

„Aktívne pracujeme na zabezpečení finančného krytia aktuálnych záväzkov aj s prioritou na projekty, ktoré sú významné z hľadiska ochrany cestnej siete a bezpečnosti dopravy. Rozhodne nemáme záujem brzdiť podpis zmluvy ani realizáciu potrebných opatrení. Z hľadiska rozpočtovej zodpovednosti je však potrebné detailne rozpísať prostriedky, ktoré máme k dnešnému dňu k dispozícii pre budúci rok, a identifikovať rezervy a ďalšie zdroje krytia potrebných opatrení,“ uviedla Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

Váhy sú podľa rezortu drahé

Ducká uviedla, že problematika preťažovania dopravnej infraštruktúry, prioritne ciest I. triedy, ktoré neboli projektované s nosnosťou umožňujúcou ich dlhodobé zaťažovanie nad rámec povolených limitov, je naliehavou témou v cestnej doprave a rezort dopravy sa ňou zaoberá.

Práve nelegálne preťažovanie je jedným z najvýznamnejších externých faktorov, ktoré majú za následok zhoršovanie ich stavebno-technických vlastností.

„Budovanie dynamických váh na cestách prvej triedy je jednou z možností, ako lepšie kontrolovať dopravcov a SSC preto aktívne pracuje na ich zavedení do praxe. Ide však o pomerne drahé zariadenia a štát dnes stojí pred otázkou, z akých zdrojov bude po vyčerpaní eurofondov budovať cestnú infraštruktúru. Aj preto sme privítali iniciatívu poslancov NR SR na otvorenie diskusie o uvoľnení dlhovej brzdy,“ povedala Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

Dodala, že otvorenie nových zdrojov financovania diaľnic a rýchlostných ciest by umožnilo uvoľniť tlak na financovanie existujúcich a očakávaných záväzkov tak pri prevádzkovaní, ako aj výstavbe diaľnic a nepriamo aj finančne poddimenzovaných ciest prvej triedy, ktoré sa delia o spoločný balík zdrojov kapitoly ministerstva dopravy.

Vitkoviča prístup rezortu zarazil

Prečítajte si tiež: Ján Vitkovič už roky bojuje s úradníkmi. Trápia ho kamióny v Dvoriankach Čítajte 

„Aktuálny krok ministerstva dopravy považujem rozhodne za brzdenie realizácie potrebných opatrení na odstránenie nežiaducich vplyvov z tranzitu medzinárodných kamiónov cez obec Dvorianky, negatívne pôsobiacich na obyvateľov. Ministerstvo dopravy svojím krokom priamo brzdí aj plnenie uznesenia vlády z novembra 2015, ktoré ani po dvoch rokoch nie je stále zrealizované,“ uviedol predseda petičného výboru z Dvorianok Ján Vitkovič.

Dodal, že zvlášť je zarážajúce, že ministerstvo dopravy aktuálne váha s udelením súhlasu na uzavretie zmluvy na realizáciu Vážnice Dvorianky, ktorá by mala byť hotová do 15. decembra tohto roku.

„Vzhľadom na daný stav nemôžem vylúčiť protestné akcie občanov práve 15. decembra, keď mal byť systém 24-hodinového monitorovania dopravy vrátane váženia áut v obci uvedený do prevádzky,“ povedal Vitkovič.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 386
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 17 195
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 705
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 379
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 188
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 561
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 469
  1. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  2. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  3. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  4. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  5. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  6. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  7. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  8. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 876
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 373
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 266
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 736
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 263
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 265
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 867
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 914
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  2. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  3. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  4. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  5. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  6. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  7. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  8. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 876
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 373
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 266
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 736
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 263
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 265
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 867
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 914
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu