Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Pondelok, 19. november, 2018 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe

V Dvoriankach žiadajú riešenie dopravy. Schyľuje sa k protestom

Rezort zatiaľ nedal súhlas na vážnicu.

Dvorianky. Obyvatelia roky bojujú za to, aby bola doprava v obci odbremenená od kamiónov.(Zdroj: TASR/Roman Hanc)

DVORIANKY. Ministerstvo dopravy doteraz nedalo súhlas na realizáciu projektu s názvom Vážnica, ktorý plánuje Slovenská správa ciest (SSC) v obci Dvorianky v okrese Trebišov. Uviedla to hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Pritom SSC už pred vyše mesiacom vyhodnotila verejnú súťaž na dodávateľa stavby s nákladom takmer milión eur.

Obyvatelia obce Dvorianky trpia následkami intenzívnej tranzitnej kamiónovej prepravy. Dlhé roky sa sťažujú, že kamióny spôsobujú veľké otrasy, ktoré poškodzujú domy, ako aj neprimeraný hluk.

Článok pokračuje pod video reklamou

Petície aj protesty

Vodiči kamiónov nerešpektujú obmedzenie rýchlosti a ohrozuje bezpečnosť a zdravie ľudí.

Obyvatelia obce využili všetky možné legislatívne prostriedky vrátane petície a protestov, aby správa ciest podnikla kroky na zvýšenie bezpečnosti a ochrany zdravia obyvateľov.

Prečítajte si tiež: V Dvoriankach idú stavať systém na sledovanie dopravy



Neudelenie súhlasu bráni SSC podpísať zmluvu z víťazom súťaže a brzdí realizáciu projektu, čo má za následok pretrvávanie negatívnych vplyvov na zdravie a život obyvateľov.

Pritom do 15. decembra mal byť realizovaný projekt Vážnica - systém, ktorý by 24 hodín monitoroval nielen dodržiavanie obmedzenej rýchlosti, ale súčasne by vážil aj kamióny, registroval evidenčné značky a umožňoval uplatniť sankcie za porušenie.

Ako uviedla hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká, keďže zatiaľ nebolo prijaté rozhodnutie o dodatočných potrebných zdrojoch financovania cestnej infraštruktúry, v súčasnosti ministerstvo nevie prejudikovať zdroje kapitoly a definitívne rozdeliť zdroje z rozpočtu na budúci rok.

„Aktívne pracujeme na zabezpečení finančného krytia aktuálnych záväzkov aj s prioritou na projekty, ktoré sú významné z hľadiska ochrany cestnej siete a bezpečnosti dopravy. Rozhodne nemáme záujem brzdiť podpis zmluvy ani realizáciu potrebných opatrení. Z hľadiska rozpočtovej zodpovednosti je však potrebné detailne rozpísať prostriedky, ktoré máme k dnešnému dňu k dispozícii pre budúci rok, a identifikovať rezervy a ďalšie zdroje krytia potrebných opatrení,“ uviedla Ducká.

Váhy sú podľa rezortu drahé

Ducká uviedla, že problematika preťažovania dopravnej infraštruktúry, prioritne ciest I. triedy, ktoré neboli projektované s nosnosťou umožňujúcou ich dlhodobé zaťažovanie nad rámec povolených limitov, je naliehavou témou v cestnej doprave a rezort dopravy sa ňou zaoberá.

Práve nelegálne preťažovanie je jedným z najvýznamnejších externých faktorov, ktoré majú za následok zhoršovanie ich stavebno-technických vlastností.

„Budovanie dynamických váh na cestách prvej triedy je jednou z možností, ako lepšie kontrolovať dopravcov a SSC preto aktívne pracuje na ich zavedení do praxe. Ide však o pomerne drahé zariadenia a štát dnes stojí pred otázkou, z akých zdrojov bude po vyčerpaní eurofondov budovať cestnú infraštruktúru. Aj preto sme privítali iniciatívu poslancov NR SR na otvorenie diskusie o uvoľnení dlhovej brzdy,“ povedala Ducká.

Dodala, že otvorenie nových zdrojov financovania diaľnic a rýchlostných ciest by umožnilo uvoľniť tlak na financovanie existujúcich a očakávaných záväzkov tak pri prevádzkovaní, ako aj výstavbe diaľnic a nepriamo aj finančne poddimenzovaných ciest prvej triedy, ktoré sa delia o spoločný balík zdrojov kapitoly ministerstva dopravy.

Vitkoviča prístup rezortu zarazil

Prečítajte si tiež: Ján Vitkovič už roky bojuje s úradníkmi. Trápia ho kamióny v Dvoriankach

„Aktuálny krok ministerstva dopravy považujem rozhodne za brzdenie realizácie potrebných opatrení na odstránenie nežiaducich vplyvov z tranzitu medzinárodných kamiónov cez obec Dvorianky, negatívne pôsobiacich na obyvateľov. Ministerstvo dopravy svojím krokom priamo brzdí aj plnenie uznesenia vlády z novembra 2015, ktoré ani po dvoch rokoch nie je stále zrealizované,“ uviedol predseda petičného výboru z Dvorianok Ján Vitkovič.

Dodal, že zvlášť je zarážajúce, že ministerstvo dopravy aktuálne váha s udelením súhlasu na uzavretie zmluvy na realizáciu Vážnice Dvorianky, ktorá by mala byť hotová do 15. decembra tohto roku.

„Vzhľadom na daný stav nemôžem vylúčiť protestné akcie občanov práve 15. decembra, keď mal byť systém 24-hodinového monitorovania dopravy vrátane váženia áut v obci uvedený do prevádzky,“ povedal Vitkovič.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  9. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 659
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 569
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 276
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 768
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 763
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 223
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 174
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 171
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 725
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 491

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Zvolen), Doprava (Trnava), Doprava (Senec)

Neprehliadnite tiež

Najdrahšie hlasy v Košiciach dostala Bašistová

Kandidáti načreli poriadne hlboko do svojich úspor.

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Príbeh Bonaparte: stavba, ktorou nepohne ani kauza Bašternák

Komplex vzbudzoval rozruch od začiatku.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

O slobodu sa dá aj prísť

Ani ústava nemusí vydržať všetko.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop