Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

V Michalovciach ukazovali, ako funguje mestský parkovací systém

Zemplínčania napriek petícii občanov schválili vstup mesta do spoločnosti s EEI.

Parkovanie v Michalovciach.Parkovanie v Michalovciach. (Zdroj: ilustračné - mipo)

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie MY Zemplínske noviny.

MICHALOVCE. Parkovanie je stále horúcou témou v meste Michalovce. Na prvom tohtoročnom zasadnutí mestského zastupiteľstva sa opäť horlivo rozoberalo vytvorenie spoločného podniku mesta s bratislavskou spoločnosťou EEI.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred mestskými poslancami vystúpila okrem aktivistov z Občianskej iniciatívy Zemplína dokonca aj primátorka Prievidze Katarína Macháčková (nez.), ktorá je aj poslankyňa NR SR.

Zisk nebol prvoradý

V meste Prievidza, ktoré je počtom obyvateľov len o niečo väčšie ako Michalovce, zaviedli parkovací systém v júli 2012. Jeho stopercentným vlastníkom je mesto, ktoré ho prevádzkuje cez Technické služby mesta Prievidza.

SkryťVypnúť reklamu

„S riešením parkovania sme spolupracovali s odborníkmi, teda so Slovenskou parkovacou asociáciou a komunikovali sme aj s inými mestami, kde už parkovanie mali zriadené. Hľadali sme najlepší spôsob pre naše mesto. Cieľom zavedenia spoplatnenia parkovania v centre mesta bola predovšetkým regulácia, zisk nebol prvoradý. Tak sme aj nastavili výšku parkovného,“ uviedla Macháčková.

Podľa nej je dobré, ak je parkovanie v rukách mesta, „lebo pri nejakých problémoch, ktoré sa môžu objaviť, môžete kedykoľvek operatívne zakročiť, kým súkromná spoločnosť vám nemusí vo všetkom vyhovieť,“ doplnila.

Prečítajte si tiež: Aj v Michalovciach chce zarábať na parkoviskách EEI. Primátor je zo Smeru Čítajte 

Vyvrátil nepravdy

Náklady na spustenie parkovacieho systému v Prievidzi boli 49-tisíc eur, ročný zisk predstavuje vyše 50-tisíc eur.

„Za tieto peniaze sme napríklad dobudovali parkovacie miesta v centrálnej mestskej zóne alebo sme ich využili na rozvoj dopravnej infraštruktúry v iných častiach mesta,“ skonštatovala primátorka.

SkryťVypnúť reklamu

Za hodinu parkovania sa cez SMS platí v metropole Hornej Nitry iba 30 centov, ročné rezidenčné karty pre obyvateľov sú od 10 eur.

Kontrolu platenia vykonávajú mestskí policajti.

Správca údržby miestnych komunikácií a správy parkovísk v Prievidzi Roman Bartoš uviedol, že nepoužívajú žiadne automaty či rampy. Vlastnia dve databázy, jedna je rezidentská, druhá agregátora, ktorý zabezpečuje SMS systém.

„Z obratu dáme agregátorovi služby iba 25 percent, ostatné zostáva nám. Nie je teda pravda, že mu platíme až 89 percent,“ vyvrátil skreslené informácie Bartoš.

Prečítajte si tiež: Parkovanie v Michalovciach: Petičiari nechcú spoločný podnik mesta s EEI Čítajte 

Budú to analyzovať

Vstup mesta do akciovej spoločnosti Mestský parkovací systém spoločne so zakladateľom, bratislavskou spoločnosťou EEI, schválili mestskí poslanci ešte v júni minulého roku.

V spoločnom podniku je mesto vlastníkom iba 34 percent kmeňových akcií. S plánovanou koncepciou parkovania vyjadrili obyvatelia mesta nesúhlas petíciou, ktorú podpísalo 3 000 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

V nej žiadali mesto, aby sa zavedenie parkovacích zón s plateným parkovaním obmedzilo výhradne na centrum mesta tak, aby pre obyvateľov Michaloviec boli v meste vytvorené úseky s vyhradeným rezidenčným parkovaním.

Zároveň žiadali, aby v ostatných častiach mesta nebolo parkovanie spoplatnené.

Mestskí poslanci však svoje rozhodnutie nezmenili. Proti vystúpeniu primátorky Prievidze na minulotýždňovom zastupiteľstve nemali žiadne výhrady.

„Všetky ich skúsenosti budeme analyzovať a s ľuďmi z Prievidze sa ešte poradíme. Je predpoklad, že to môže ovplyvniť naše ďalšie kroky,“ vyjadril sa Viliam Zahorčák (Smer-SD), michalovský primátor.

Prečítajte si tiež: Michalovce schválili parkovaciu firmu so spoločnosťou EEI Čítajte 

Možno sa nedohodnú

Ako ďalej prezradil, mesto je vo fáze, že má vytvorený spoločný podnik s firmou EEI, ale to, či aj dôjde k jeho naštartovaniu, bude závisieť aj od ďalších rokovaní, ktoré v tomto období prebiehajú.

„Máme isté predstavy o tom, ako by to malo vyzerať, čo sa týka priestorov, cien, úľav a iných vecí. A to momentálne nie je v súlade s naším partnerom. Pokiaľ sa nedokážeme zblížiť tak, aby dominantný bol náš záujem a nie ich, tak nevylučujem, že sa to nevyvinie do ďalšej spolupráce,“ tvrdil Zahorčák.

Mesto plánovalo spustiť parkovací systém v máji tohto roku. Je však možné, že v tomto termíne sa tak nestane.

„Pokiaľ to pôjde takým tempom ako teraz, nepredpokladám, že to tak bude. Moja predstava je, aby sme systém spustili v polovici roka.“

Čo sa stane, ak mesto nenájde spoločnú reč s predstaviteľmi EEI? Zoberie parkovanie na vlastné plecia?

„Keby sme sa nedohodli, zatiaľ nie sme pripravení starať sa o parkovací systém vo vlastnej réžii. Takto sme ešte neuvažovali,“ uzavrel Zahorčák.

Prečítajte si tiež: Za biznis s EEI v Michalovciach dostali Zlatú rampu 2016 Čítajte 

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 978
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 002
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 223
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 248
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 907
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 611
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 903

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  2. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  3. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  4. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  5. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  7. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  8. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 360
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 546
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 385
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 707
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 891
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 781
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 574
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 380
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  2. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  3. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  4. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  5. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  7. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  8. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 360
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 546
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 385
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 707
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 891
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 781
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 574
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 380
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu