Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga
Nájdete nás na webe
AKTUALIZOVANÉ 6. 3.

V Michalovciach ukazovali, ako funguje mestský parkovací systém

Zemplínčania napriek petícii občanov schválili vstup mesta do spoločnosti s EEI.

Parkovanie v Michalovciach.(Zdroj: ilustračné - mipo)

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie MY Zemplínske noviny.

MICHALOVCE. Parkovanie je stále horúcou témou v meste Michalovce. Na prvom tohtoročnom zasadnutí mestského zastupiteľstva sa opäť horlivo rozoberalo vytvorenie spoločného podniku mesta s bratislavskou spoločnosťou EEI.

Pred mestskými poslancami vystúpila okrem aktivistov z Občianskej iniciatívy Zemplína dokonca aj primátorka Prievidze Katarína Macháčková (nez.), ktorá je aj poslankyňa NR SR.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zisk nebol prvoradý

V meste Prievidza, ktoré je počtom obyvateľov len o niečo väčšie ako Michalovce, zaviedli parkovací systém v júli 2012. Jeho stopercentným vlastníkom je mesto, ktoré ho prevádzkuje cez Technické služby mesta Prievidza.

„S riešením parkovania sme spolupracovali s odborníkmi, teda so Slovenskou parkovacou asociáciou a komunikovali sme aj s inými mestami, kde už parkovanie mali zriadené. Hľadali sme najlepší spôsob pre naše mesto. Cieľom zavedenia spoplatnenia parkovania v centre mesta bola predovšetkým regulácia, zisk nebol prvoradý. Tak sme aj nastavili výšku parkovného,“ uviedla Macháčková.

Podľa nej je dobré, ak je parkovanie v rukách mesta, „lebo pri nejakých problémoch, ktoré sa môžu objaviť, môžete kedykoľvek operatívne zakročiť, kým súkromná spoločnosť vám nemusí vo všetkom vyhovieť,“ doplnila.

Prečítajte si tiež: Aj v Michalovciach chce zarábať na parkoviskách EEI. Primátor je zo Smeru

Vyvrátil nepravdy

Náklady na spustenie parkovacieho systému v Prievidzi boli 49-tisíc eur, ročný zisk predstavuje vyše 50-tisíc eur.

„Za tieto peniaze sme napríklad dobudovali parkovacie miesta v centrálnej mestskej zóne alebo sme ich využili na rozvoj dopravnej infraštruktúry v iných častiach mesta,“ skonštatovala primátorka.

Za hodinu parkovania sa cez SMS platí v metropole Hornej Nitry iba 30 centov, ročné rezidenčné karty pre obyvateľov sú od 10 eur.

Kontrolu platenia vykonávajú mestskí policajti.

Správca údržby miestnych komunikácií a správy parkovísk v Prievidzi Roman Bartoš uviedol, že nepoužívajú žiadne automaty či rampy. Vlastnia dve databázy, jedna je rezidentská, druhá agregátora, ktorý zabezpečuje SMS systém.

„Z obratu dáme agregátorovi služby iba 25 percent, ostatné zostáva nám. Nie je teda pravda, že mu platíme až 89 percent,“ vyvrátil skreslené informácie Bartoš.

Prečítajte si tiež: Parkovanie v Michalovciach: Petičiari nechcú spoločný podnik mesta s EEI

Budú to analyzovať

Vstup mesta do akciovej spoločnosti Mestský parkovací systém spoločne so zakladateľom, bratislavskou spoločnosťou EEI, schválili mestskí poslanci ešte v júni minulého roku.

V spoločnom podniku je mesto vlastníkom iba 34 percent kmeňových akcií. S plánovanou koncepciou parkovania vyjadrili obyvatelia mesta nesúhlas petíciou, ktorú podpísalo 3 000 ľudí.

V nej žiadali mesto, aby sa zavedenie parkovacích zón s plateným parkovaním obmedzilo výhradne na centrum mesta tak, aby pre obyvateľov Michaloviec boli v meste vytvorené úseky s vyhradeným rezidenčným parkovaním.

Zároveň žiadali, aby v ostatných častiach mesta nebolo parkovanie spoplatnené.

Mestskí poslanci však svoje rozhodnutie nezmenili. Proti vystúpeniu primátorky Prievidze na minulotýždňovom zastupiteľstve nemali žiadne výhrady.

„Všetky ich skúsenosti budeme analyzovať a s ľuďmi z Prievidze sa ešte poradíme. Je predpoklad, že to môže ovplyvniť naše ďalšie kroky,“ vyjadril sa Viliam Zahorčák (Smer-SD), michalovský primátor.

Prečítajte si tiež: Michalovce schválili parkovaciu firmu so spoločnosťou EEI

Možno sa nedohodnú

Ako ďalej prezradil, mesto je vo fáze, že má vytvorený spoločný podnik s firmou EEI, ale to, či aj dôjde k jeho naštartovaniu, bude závisieť aj od ďalších rokovaní, ktoré v tomto období prebiehajú.

„Máme isté predstavy o tom, ako by to malo vyzerať, čo sa týka priestorov, cien, úľav a iných vecí. A to momentálne nie je v súlade s naším partnerom. Pokiaľ sa nedokážeme zblížiť tak, aby dominantný bol náš záujem a nie ich, tak nevylučujem, že sa to nevyvinie do ďalšej spolupráce,“ tvrdil Zahorčák.

Mesto plánovalo spustiť parkovací systém v máji tohto roku. Je však možné, že v tomto termíne sa tak nestane.

„Pokiaľ to pôjde takým tempom ako teraz, nepredpokladám, že to tak bude. Moja predstava je, aby sme systém spustili v polovici roka.“

Čo sa stane, ak mesto nenájde spoločnú reč s predstaviteľmi EEI? Zoberie parkovanie na vlastné plecia?

„Keby sme sa nedohodli, zatiaľ nie sme pripravení starať sa o parkovací systém vo vlastnej réžii. Takto sme ešte neuvažovali,“ uzavrel Zahorčák.

Prečítajte si tiež: Za biznis s EEI v Michalovciach dostali Zlatú rampu 2016

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 453
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 832
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 410
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 389
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 547
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 455
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 905
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 790
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 4 349
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 3 959

Téma: Parkovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parkovanie

Neprehliadnite tiež

Nehoda na košickom Mieri paralyzovala dopravu v rannej špičke

Zrazili sa dve autá, štyria ľudia sa zranili.

Hasiči zachránili dedka, zo štvrtého poschodia ho zniesli plošinou

Mal zdravotné problémy, zásah komplikovali bezpečnostné dvere.

František Kabrheľ sa rozvádza s Norou Kabrheľovou Mojsejovou

Žiadosť o rozvod je podaná na súde v Nitre.

Trinásťročný chlapec podpálil v Košiciach auto

Najprv rozbil okno a vylial doň horľavinu, ktorú zapálil.

Rebríček transparentnosti: Humenné ho kritizuje, Košice sa prepadli

Vranov skončil na špici, radnica v Košiciach je sklamaná.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V byte z Gorily vraj Fico pil kolu, po rokoch v kauze vypovedal

Úrad špeciálnej prokuratúry nechce prezradiť, kedy polícia predsedu Smeru vypočula.

SVET

Na vysokej škole na Kryme útočil študent, zahynulo osemnásť ľudí

Ďalších minimálne 50 ľudí je zranených.

EKONOMIKA

Viaceré nehnuteľnosti Kočnerovi nezablokovali

K nehnuteľnosti v centre Bratislavy sa Kočner dostal za krátky čas.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop