Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra
Pridajte si svoje mesto

Sezóna sa opäť vydarila, Palki skončil dvakrát strieborný

Premiérovo jazdil na podujatí FIA CEZ – Majstrovstvá Zóny Strednej Európy.

Michalovský pretekár Pavol Dlugoš v akcii. Má za sebou tretí súťažný rok, premiérovo jazdil na vozidle Honda Civic.(Zdroj: archív P. D.)

MICHALOVCE. Tretiu sezónu brázdil okruhy nielen na Slovensku, ale premiérovo aj za hranicami. Prvýkrát jazdil na novom vozidle a zvolil iný formát podujatí ako v minulosti.

Automobilový pretekár Pavol Dlugoš aj napriek tomu zvládol súťažný ročník 2016 na výbornú a nadviazal na skvelé výsledky z predošlých sezón.

Od jeho poslednej súťaže v tomto roku ubehlo už niekoľko týždňov a michalovský rodák si už užíva zaslúžený oddych.

Ako sa spätne pozerá na nedávno skončenú sezónu?

Tajné želanie sa splnilo

Najzásadnejšou zmenou pre „Palkiho“ bolo jednoznačne vozidlo, keď dal „košom“ Škode Felicia, ktorú vymenil za Hondu Civic. Prvé kilometre na novom aute urobil už v závere minulého roka na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni.

„Jedným z cieľov práve skončenej sezóny bolo zvyknúť si na novú techniku a čo najviac vychytať jej muchy. Zvykol som si na ňu pomerne rýchlo aj napriek technickým problémom, ktoré sa zvyknú vyskytovať, lebo priestor na jej testovanie sme nemali. Takže sa vlastne testovalo počas pretekových víkendov,“ rozhovoril sa Pavol Dlugoš, ktorý, ako sme už načrtli, stavil na nový formát podujatí.

„Po minuloročnom víťazstve v Okruhovom pohári sme sa rozhodli zajazdiť FIA CEZ – Majstrovstvá Zóny Strednej Európy a ESET MSR PAO – Majstrovstvá Slovenska na okruhoch. Našim tajným želaním bolo v rámci FIA CEZ skončiť v konečnom účtovaní do tretieho miesta. To sa nám aj splnilo, keďže som obsadil striebornú pozíciu z dvanástich pretekárov, ktorí sa klasifikovali do celkového hodnotenia,“ pochválil sa výborným výsledkom Zemplínčan, ktorý jazdí v triede D4 do 1600 cm3. Na druhom mieste skončil aj na MSR na okruhoch.

„Je to paráda. Dosiahnuté výsledky sú zásluhou celého tímu a prijímame ich s radosťou a pokorou.“

Veľká smola v Moste

Sezónu 2016 odštartoval koncom apríla na slávnom Hungaroringu v susednom Maďarsku, kde sa v rámci FIA CEZ umiestnil na tretej a piatej priečke a na MSR na druhej a tretej.

„Ďalším podujatím bol v máji Red Bull Ring. Do Rakúska sme však najmä z ekonomických dôvodov nevycestovali. V júni nasledoval český Most, kam sme aj došli, ale na štart sme nenastúpili kvôli technickej poruche prevodovky. Po „uprataní“ hláv a predýchaní tejto situácie sme v auguste s radosťou a odhodlaním nastúpili na domáce podujatie Veľká cena SR na Slovakia Ringu. Auto sme dolaďovali počas pretekov a výsledkom bolo v rámci Európy tretie a druhé miesto a na MSR druhé a prvé,“ priblížil jednotlivé podujatia Pavol Dlugoš, ktorý ročník zakončil na Masarykovom okruhu v českom Brne.

„Táto prekrásna trať patrí medzi moje najobľúbenejšie. Auto fungovalo vynikajúco, celý víkend som si užil a vo FIA CEZ som obsadil tretiu a druhú priečku a v rámci MSR v oboch pretekoch druhé miesto.“

„Palki“ má za sebou náročnú, ale ako sám hovorí, i doposiaľ najkrajšiu sezónu.

„Je pre mňa cťou jazdiť na známych okruhoch ako Hungaroring, kde sa konajú aj preteky Formuly 1, a vystúpiť na stupne víťazov v tak silnej konkurencii profesionálnych jazdcov. Stále sa však máme čo učiť a zlepšovať po každej stránke, ale aj to je pre mňa motivácia a dosahované výsledky istá forma zadosťučinenia. A to nie len pre mňa, ale aj celý tím a naše rodiny za čas investovaný do tohto koníčka. Vnímam to vlastne aj ako isté poslanie, ktoré mám možnosť vykonávať,“ hovoril 29-ročný pretekár.

Zvýšené nároky

Nový formát podujatí so sebou priniesol aj vyššie náklady.

„Absolvovali sme štyri podujatia, teda osem pretekov. Každý jeden trvá tri dni, plus k tomu treba pripočítať jeden deň cesty tam a celú noc po víkende za volantom, aby sme v pondelok ráno mohli nastúpiť do pracovného režimu. Stále nás to dostatočne vyčerpávalo nie iba fyzicky a časovo, ale aj finančne. Vyššie štartovné ako v posledných dvoch sezónach, nové pneumatiky, viac dní preč od rodín a práce...“ povzdychol si.

„Som však nesmierne vďačný celému tímu za úsilie vynaložené na to, aby sme mohli dosahovať úspechy, a našim rodinám za trpezlivosť a pochopenie našich sŕdc bijúcich pre motošport.“

Michalovského jazdca teší, že každým mesiacom sa Palki Racing Team dostáva čoraz viac do povedomia ľudí zo širokého okolia a fanúšikov mu utešene pribúda.

„Záujem ľudí o moje výsledky, plány do budúcna a podobne je stále vyšší, z čoho mám veľkú radosť. Náš tím je perfektný, avšak nie profesionálny, preto to berieme ako koníček. Všetci v tíme, teda ja, Miro Jarábek, Adrián Kramer a Vilo Jarábek sa snažíme odvádzať tú najlepšiu prácu a zodpovedne pristupovať k príprave a samotným pretekom. Robíme to srdcom a neberieme to ako pracovnú náplň.“

Pavol Dlugoš verí, že v blízkej dobe sa k nim pridajú partneri, ktorí dokážu naplniť rozpočet tímu a odbremenia ich od neustáleho finančného tlaku.

„O to viac by sme sa všetci snažili sústrediť na dosiahnutie čo najlepších výsledkov, aby sme opäť potešili všetkých fanúšikov, seba i rodiny, a tak čo v najlepšom svetle prezentovali partnerov aj pred desaťtisícovou diváckou kulisou na týchto podujatiach, aj na iných akciách. Verím, že aj v ďalšom roku členovia tímu pri mne vydržia a znovu budeme bojovať o popredné umiestnenia a víťazstvá, ktoré nám teraz utiekli. Spolu to zvládneme!“ načrtol budúcoročné ambície úspešný pretekár.

Neprehliadnite tiež

Okradnúť U. S. Steel pomohol zamestnanec bezpečnostnej služby

V decembri 2009 zmizli z oceliarní medené výfučne za desaťtisíce eur.

Rozhovor

Albert Rusnák: Odchod do Ameriky bol stopercentne správny

Reprezentačný futbalista má za sebou prelomový rok.

Komentár Petra Schutza

Berme vážne OĽANO

Matovič je isteže Matovič, ale premiér je, samozrejme, čisto politická, nie odborná funkcia.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 940
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 158
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 749
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 419
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 405
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 301
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 184
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 143
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop